Gå til innhold

X.org 6.8RC4, slik ser fremtidens utgave av X ut

xiando

Anbefalte innlegg

Here er noen skjermbilder av X.Org som hvor flott den gjør ekte gjennomsiktighet. Med ekte mener jeg at du ikke bare kan gjøre programmer gjennomsiktige slik at du ser et bakgrunnsbilde, men også se programmene som ligger på lavere lag enn vinduet du arbeider i. Ser veldig imponerende ut.

Gentoo Linux brukere kan enkelt installere denne istedet for gamle XFree... Se X.org 6.8RC4, a simple guide.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men hvordan blir systemkravene i forhold til ingen gjennomsiktighet?

klart det blir pent, men systemressursene mine er ikke ubegrensede ;)

Har du et 3D-kort burde det går greit, tror ikke de operasjonene som blir gjort er så himla krevende.... Om ikke maskinene er sprek nok kan du jo bare slå det av ;-)

Kjekk link xiando, har prøvd freedesktop sin xserver under gentoo før, men når samme funksjonaliteten kommer inn i X.Org er det jo desto mer spennende. Må prøves når jeg kommer hjem ja...

Lenke til kommentar

Det har fremdeles vært dønn stabilt uten composite i cvs - det er modulært. Dette er fremdeles, og dette har jeg bekreftet fra utviklerene selv, i høyeste grad bare en teknologi-demonstrasjon. Det er på ingen måte stabilt bare fordi det er med i en stabil release, og det er ikke for folk som liker å ha ting dønn stabilt nå heller.

Lenke til kommentar
nice, noen som vet om hw acelleration (XRENDER) støttes med mitt nvidia geeforce (4200 TI)?

EDIT: og nei, jeg har aldri fått de forferdelige nvidia driverne til å få hw acelleration på noe annet en OpenGL.

Merkelig. Nvidia-driverne gir jo 10 ganger bedre 2d-ytelse enn ati-driverne.... Men ja, Xrender er støttet i opensource og nvidia-driverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...