ZoomZoom McMoen Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Har lagt denne posten på forumet til hardware.no også, men siden jeg ikke får noe respons der, prøver jeg meg her... Har hovedkortet Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 fire monteringshull rundt CPU-socket'en? Har nemlig tenkt å bruke Thermaltake Big Water Cooler, og den krever at det er 4 monteringshull rundt CPU. Hvis ikke Gigabyte-kortet har det, har MSI K8N NEO2 sånne hull? Har ikke sett disse hullene på noen av bildene jeg har sett av hovedkortene. Da er det bare en svart plastikkramme rundt CPU. Er hullene under denne ramma? Går det an å fjerne ramma? Noen som vet?? [EDIT:] Endret tittelen, og litt tekst... Endret 8. september 2004 av janvmoen Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Ingen som har noen tanker eller erfaringer med dette?? Passer dette kittet på socket 939 i det hele tatt? Ser at det skal passe til AMD K7 og K8... Er AMD 64 det samme som K8? [EDIT:] Har funnet ut at dette vannkjølings-kittet ikke passer til socket 939. Noen som har noen gode forslag til gode (og billige) vannkjølingskit til socket 939? Endret 8. september 2004 av janvmoen Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 tror det blir vanskelig å finne en kit for S939 siden det ikke er så mange som har det enda. Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Da må jeg gå for luftkjøling da... Noen som har noen gode forslag til gode kjølere med stillegående vifter? Har sett litt på Zalman CNPS7000BCU, men er usikker på om den passer på hovedkorteene jeg vurderer. (MSI K8N NEO2 Platinum-54G eller Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250) Har enda ikke bestemt meg for hvilket jeg skal ha. Tar gjerne imot forslag der også. Noen som vet om den nevnte kjøleren til passe på disse hovedkortene? Ser ikke noe informasjon om det på Zalman's nettsider. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 K8 = 754, 939 og 940 Det passar mao. Festeanordningen består av to hull, med 88,9 mm mellom senterene. Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 K8 = 754, 939 og 940 Det passar mao. Festeanordningen består av to hull, med 88,9 mm mellom senterene. Mener du at Thermaltake BigWater Cooler passer på socket 939, eller av Zalman CNPS7000BCU passer? Har hørt flere som sier at BigWater Cooler ikke passer på socket 939... Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Spørr produsenten da Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Nå har jeg ikke sjekket monteringsanvisningene til den kjøleren du nevner, men på vannblokka mi er det meningen den skal skrus fast i bakplata til socketen (altså på baksiden av hovedkortet). Da trenger du en plate med gjenger, den som følger med K8NSNXP-939 er festet med plastklips. Hvis du trenger en med gjenger nevner du bare dette til Netshop, så sender de nok med en sånn. Socket 939 har som sagt samme festeanordning som 754 og 940, og det er to festehull. Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Er blitt litt forvirra jeg nå... Hvilken kjøler snakker vi om her? Zalman eller Thermaltake BigWater? BigWater passer ikke, etter som jeg har lest... Feste-anordningen til Zalman passer til hovedkortet. Det produsenten nevner er at kjøleren er stor, og at det må være plass rundt CPU-socket så ikke noe kommer i veien. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Tenkte på BigWater. Det står at den passer til K8, så hvis det ikke er skrivefeil så passer den til 939. Zalmankjøleren skal også passe, så sant det ikke er noe annet på hovedkortet som er i veien. Endret 8. september 2004 av Rikky Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Tenkte på BigWater. Det står at den passer til K8, så hvis det ikke er skrivefeil så passer den til 939. Zalmankjøleren skal også passe, så sant det ikke er noe annet på hovedkortet som er i veien. Har lest flere omtaler av BigWater, og på en viser de følgende bilde: Montering av vannblokk Her festes iallfall vannblokken med hjelp av de fire hullene rundt CPU-sokkelen. Men ser også på produktspesifikasjonen BigWater Cooler at det følger med universal-klips til AMD K8... Så da burde den jo gå an å bruke på socket 939... Men det står også at: "Universal 4 in 1 solution, compatible with Intel LGA775. P4 and AMD K7, K8 (Included AMD Sempron Series )" Står ikke noe om socket 754, kun 775... [EDIT:] La til siste avsnittet... Endret 8. september 2004 av janvmoen Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Her festes iallfall vannblokken med hjelp av de fire hullene rundt CPU-sokkelen. Ja, det bildet viser vel montering på socket 478. Men ser også på produktspesifikasjonen BigWater Cooler at det følger med universal-klips til AMD K8... Så da burde den jo gå an å bruke på socket 939... Ja, K8=754, 939 og 940. Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Har nå sendt spørsmål til Thermaltake hvor jeg spør om BigWater Cooler er kompatibel med Socket 939 hovedkort og CPU. Rikky: Hvordan vet du at BigWater passer til socket 939? Har du en link som bekrefter det? Vil bare være helt sikker før jeg eventuelt bestiller skjønner du... [EDIT:] Fant en link selv til en fransk side som bekrefter det: Link Endret 8. september 2004 av janvmoen Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg garanterer ingenting. Anbefaler at du tar kontakt med MPX. Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Snakket med MPX nå, og der sa de at de ikke ville satset på at det passet. Mulig man kunne spesialtilpasse det, men han jeg snakket med ville ikke satset på det... Så blir det nok en Zalman CNPS7000B-Cu på meg. Håper bare den passer til Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 hovedkortet... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Merkelig, det står da vitterlig at settet passer til K8. Dessuten har MPX ført opp 939-prosessorer som tilbehør til settet. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Vannkjøling til socket 939 Jeg tror jeg satser på dette settet... jeg har jo som du kanskje husker samme hovedkort som deg Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Vannkjøling til socket 939Jeg tror jeg satser på dette settet... jeg har jo som du kanskje husker samme hovedkort som deg Driver og vurderer det settet jeg også. Har du sett noen tester av det? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 WhiteWater-blokka er meget bra. ProCore er også veldig bra, men jeg har ikke sett tester av den versjonen 3Dfxcool selger, den er litt mindre enn standard ProCore. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Kan det være denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå