JimL Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Sitter med en laptop jeg skulle hatt linux på, har installert fedora2 som etter sigenende skal fungere. Det er bare det at når jeg starter maskinen og kjører opp Fedora så får jeg den fine lille timeglass-pekeren som snurrer en gang før hele maskinen fryser. Det er mildt sagt irriterende. I tillegg skjedde dette når jeg skulle fyre opp den grafiske innstallasjonen til både Fedora2 og Red Hat 8, så hvis noen har gode ideer til noe, så er jeg svært mottakelig for tiden. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Jeg har forresten prøvd å kjøre i "lowres", altså 640*480, det forandret ikke på noen ting. snufs. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Kommer du inn i shell i det hele tatt? Kanskje du har "coldreboota" pc'en? (dvs skrudd den av uten å ha trykket "Logg ut" i menyen?) Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Filsystem? (gjør ikke noe hvis du ikke vet ) Endret 8. september 2004 av Gimper Lenke til kommentar
JimL Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Har aldri vært logga inn, så det tviler jeg på er problemet. filsystem, ntfs på den hippe windowspartisjonen og ext3 til linux, også en egen som "swap-partisjon" da, om det skulle ha noe å si.. Holder akkurat nå på og prøver noe, får håpe det fungerer.. Endret 8. september 2004 av JimL Lenke til kommentar
JimL Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Næ, noen som har anelse om noe man kan prøve seg på? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Kommer du inn i konsollet? Hvis du prøver å legge til single til kernel-parameterene i grub, funker det da? Kan du derifra fortelle hvilken videodriver du bruker (/etc/X11/xorg.conf) Hva slags laptop er det egentlig? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Kommer du inn i konsollet? Hvis du prøver å legge til single til kernel-parameterene i grub, funker det da? Kan du derifra fortelle hvilken videodriver du bruker (/etc/X11/xorg.conf) Hva slags laptop er det egentlig? Joda det gjør jeg, skal leke meg litt når jeg kommer hjem fra jobb igjen (24-tida). Og joda, kan skrive opp litt drivere og sånt, men hvilken laptop det er aner jeg ikke. En gammel sak er det i hvert fall, står ikke noe på den. Everest i Windows (tidl. Aida32) fant heller ikke noe informasjon angående noen ting som helst, bortsett ifra at det er et "silicon motion lynx"-kort i den, noe som også linux fant ut. Merkelig at samme skjermkort, oppløsning og "refresh-rate" som windows ikke vil fungere, men er det som du sier muligens noe rot med driveren så skjønner jeg jo at det kan bli et problem. Håper på å finne ut av dette, vil kjøre X, hehe. Endret 9. september 2004 av JimL Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 "XFree86 -configure" "gdm-restart" bare prøv! Lenke til kommentar
JimL Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 (endret) ---- Endret 9. september 2004 av JimL Lenke til kommentar
JimL Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Fedora kjører ikke XFree86 (kjører Xorg). Andre ideer? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hvis du prøver å bytte til vesa-driveren? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Nei, aner ikke hvordan, får sove på det og teste i morgen. Flere innspill? Alt mottas med takk Lenke til kommentar
bkak Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Rediger xorg.conf (ligger antagelig i /etc/X11/) og finn fram til der skjermkort-instillingene står. Bytt ut driver "blabla" med driver "vesa". Lenke til kommentar
JimL Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Uff, er det virkelig så enkelt.. Fant ikke "driver: noe" i går, men men.. Kommer tilbake så snart jeg vet mer. Jaja, det viser hva litt voksenbrus kan gjøre med folk, uff. Takk, nå går den lengre i hvert fall. Får se når den kræsjer neste gang Endret 11. september 2004 av JimL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå