Gå til innhold

På jakt etter superultraportabel laptop

NewShuttle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke har særlige krav til spesifikasjoner, kan det jo være mulig å få tak i noe brukt også. Jeg kjøpte selv en Compaq Armada M300 (1,35 kr, 12.1" (1024x768), P3-600, 256 MB RAM, 40 GB HD, CDRW/DVD +++) for 4000 kr via bruktmarkedet på hw.no for ikke lenge siden, og er veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Er på jakt etter ein ultraportabel laptop, og då meiner eg ultraportabel.

Har ingen krav til spesifikasjoner, men ynskjer at skjermen skal max vere rundt 10".

Nokon som veit om det er mulig å få tak i noko slikt nokon plass??

Fujitsu Siemens P7010. Kommer snart til landet. 10" WSXGA skjerm!

Lenke til kommentar

Ta en titt på www.dynamism.com de spesialiserer seg på å selge små datamaskiner som vanligvis bare selges i japan. Om pris er viktigere enn spesifikasjoner kan man finne billige bruke toshiba librettoe'er på bruktmarked rundt omkring (p75-166) ca på størrelse med en VHS-kassett. Ellers er vel de gamlere toshiba portege modellene også verdt å ta en titt på.

Sony u505 ser ut til å være en glimrene, om enn noe dyr pc som veier omtrent 800 gram og har ca 10" skjerm.

Mvh

Simen A. Farstad

Lenke til kommentar

Men finnes disse maskinene med norsk tastatur?

Foretrekker nå engelsk OS og sånt, men akkurat tastaturet er veldig greit å ha på norsk, da man fortsatt skriver en god del norske tekster, og selv om det er kurant nok å endre keyboardlayout, er det bare noe med å ha tegnene på tastene, selv om man kan å touche :)

Lenke til kommentar

Må vist spesifisere litt uansett :)

Macintosh er uaktuellt :)

Ellers er ikkje spesifikasjonar så veldig viktig, må klare å kjøre w2k.

Størrelsen er kanskje det viktigste, får eg tak i ein som er under 1 kg så e eg overlykkelig.

Nokon som har peiling på kor mykje kostnadane blir å importera ein via dynamism?

billigste x505 koste jo $2500 kor mykje vil dette kosta til norge.

eventuellt kjem denne til norge i nærmeste fremtid?

Lenke til kommentar

www.sonystyle.no

VGNX505VP.CEK

Centrino ULV 1.1 10.4 20GB 512MB

Believe the hype, it's ultra-thin, a breathtaking design yet still provides the PC power you need.

20.395,16 NOK VAT excl.

Add to basket

Zoom / more images

Product Tour

Sony recommends Microsoft® Windows® XP Professional for Mobile Computing

Endret av Toddy
Lenke til kommentar

Den pc'en eg likte best på dynamism, var faktisk Sony U101.

Ikkje berre lett, men liten og, hugs eg sa maks 10", gjer ingenting om da e 6-7" heller, så lenge tastaturet ikkje blir for lite til å skriva på så er det berre betre dess mindre den er.

Men da står discontinued på prisen så da betyr vel at dei ikkje selle den lenger?

Typisk :hrm:

Lenke til kommentar

hvis skjermen kryper under 12" begynner det å bli lite plass til tastaturet. Syns selv at 12" er et genialt format. Sitter med min flett nye dell x300 i fanget nå (en time siden linjegodsmannen kom med den), og må si jeg er nyforelska. 1,3 kg. Tastaturet går som en drøm å skrive på, skriver touch og var ikke noe problem i det hele tatt å venne seg til fry nye tastaturet.

gå for 12" er mitt råd!

Endret av poZZe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...