Dingy Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hvorfor får jeg så dårlig fart mellom PC'ene? Jeg har 2 laptop'er og en 3com 10mbit/s WLan hub. vi er de eneste brukerene, og bruker FTP til å overføre filer. På en stor fil får man da opp ett ganske realistisk gjennomsnitts hastighet. Det jeg lurer på er hvorfor den er så lav som 160 kb/s? Begge har Excellent signal strength... I teorien skal vi jo da ha 1.2 mbyte/s ... Noen som har ett godt svar til hvorfor jeg får så lav overførings hastighet når alle forhold er ideele..?... Å streame film f.eks går ikke... faktisk så er det sjelden det fungerer å kopiere vanlig i windows i det hele tatt... Lenke til kommentar
Naigewron Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg er ingen ekspert, men jeg tror ikke at det er praktisk mulig aa oppnaa opp mot 1 MB/s paa 10mbps traadloest nett. Grunnen er at traadloese kort og sendere ikke kan sende og motta samtidig, de maa bruke kanalen eksklusivt til en av delene Likevel, 160 kb/s var naa veldig lavt... Jeg tror jeg ligger paa rundt 500-600kb/s paa mitt 11mbit nett. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Trådløs nettverk kan være veldig ustabilt. Hvis du sitter et stykke unna hub'en så er det mulig at det er dårlig signal. Er du 100% sikker på at det er 160kbps og ikke 160KBps? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå