angry_norwegian Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg har en dvd-leser som skal kunne lese cd med 48x. Men når jeg brenner (med cd-da extractor), er maks hastighet i praksis 14-15x. Hvorfor er det slik? er det noe jeg kan gjøre med det? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hva mener du med at lesehastigheten er det og det når du brenner? Brenner du fra den enheten, altså kopierer en plate? -KJ Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Vel, jeg "brenner" var vel feil uttrykk. Mente "rippe", altså kopierer jeg cd'n til harddisken i MP3-format. Når jeg gjør det, skjer det med 14-15 ganger hastighet av normal avspilling. Håper dette gjør saken klarere. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Dette kan skyldes mange ting, men hovedsaklig det at spilleren ikke klarer å lese data nøyaktig nok i høyere tempo. Svært få spillere jeg har sett som kommer noe særlig over 22-24X ved ripping der nøyaktighet har noe å si. -KJ Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Det er forksjell på Teoretisk hastighet og relativ hastighet... Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Det er forksjell på Teoretisk hastighet og relativ hastighet... Relativ hastighet? o.O men uansett.. Sjekk at DMA mode står på på IDE-kanalen du har DVD-rom'en på: høyreklikk my computer->properties->hardware->device manager->IDE ATA/ATAPI controllers->høyreklikk på kanalen du har DVD-romen på->properties->advanced settings->sett transfer modes til DMA if available. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Han kommer ikke høyere ved ripping. Les innlegget mitt over! -KJ Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Det er oftest bare data plater som leses på 48x. Misikk plater leses oftest på mye lavere hastigheter (ofte så sakte som 16x eller 12x eller 8x på spillere eldre enn 1 år). Så som allerede nevnt - det er nok grunnen til at det går tregt (så fremt DMA er aktivert som også er nevnt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå