Skaufjord Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Lurer på en ting. Vurderer å kjøpe laptop med widescreen-skjerm, men lurer da på hvordan dette blir med spilling. Jeg har vel neppe tenkt å kjøre de heftigste spillene, men noe blir det nok. Gjerne Fallout 2, Civilization 3, Baldurs Gate 2, CM, Starcraft, m.m. De færreste av disse spillene har vel støtte for widescreen-oppløsninger og mitt spørsmål er derfor: hvordan vil dette funke i spill? Er det mulig å kjøre en "standard" oppløsning og få svarte kanter på siden som på en widescreen-tv, eller kommer spillene med sine oppløsninger til å bli dratt over skjermen og se strukket og rare ut? Noen annet jeg ikke har tenkt på? Bra om jeg får svar fort. På forhånd takk. Lenke til kommentar
robtm Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Lurer på en ting. Vurderer å kjøpe laptop med widescreen-skjerm, men lurer da på hvordan dette blir med spilling. Jeg har vel neppe tenkt å kjøre de heftigste spillene, men noe blir det nok. Gjerne Fallout 2, Civilization 3, Baldurs Gate 2, CM, Starcraft, m.m. De færreste av disse spillene har vel støtte for widescreen-oppløsninger og mitt spørsmål er derfor: hvordan vil dette funke i spill? Er det mulig å kjøre en "standard" oppløsning og få svarte kanter på siden som på en widescreen-tv, eller kommer spillene med sine oppløsninger til å bli dratt over skjermen og se strukket og rare ut? Noen annet jeg ikke har tenkt på? Bra om jeg får svar fort. På forhånd takk. Jeg kan bekrefte at på min laptop med ATI 9600 pro så kan man spille med svarte kanter i alle fall. Funker fint det. Lenke til kommentar
Skaufjord Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 knall! Lenke til kommentar
audunr Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Min bærbare har 16:10-skjerm. I spill som ikke støtter widescreen blir det svarte kanter, akkurat som når jeg bytter oppløsning til 1024x768. Quake-porten jeg kjører (bruker Mac OS X) har støtte for widescreen. Det ser i alle fall helt riktig ut når det kjører i fullskjerm. Så du vil nok ikke oppleve noen problemer uansett hvilken maskin du har. MVH Audun Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Lurer på når widescreen-skjermer blir mainstream... Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg har Dell Inspiron med Widescreen. Var også i stor tvil før jeg bestilte den om hvordan det var å spille på widescreen. Kan betrygge deg med at det går helt flott! Selv om spill ikke støtter widescreen så gjør det ikke noe at de blir strekt ut litt, etter hvert legger man ikke merke til det. Ny spill som støtter widescreen er helt herlig. Spiller UT2004 i 1680 x 1040 og det er regel rett deilig! WSGF har en liste over alle spill som større Widescreen og du finner hacks/tweaks som gjør at du kan spille spill som ikke størrer widescreen i widescreen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå