Joggi Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 bygget nettop en maskin med nforce3 chipsett må si jeg var litt skuffet over manglende funksjoner greit nok at det var oppgradert til 7.1 lydkort men det var ikke støtte for dual ddr noe jeg trodde var standard på de nye chipsettet. Hk var et MSI K8N NEO FSR Hovedkort for S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid Pris : 1 087,00 kr s-ata, gblan og dual ddr syns jeg er en selvfølge på nye hk idag spesiellt dual ddr er et must rart at det er alt mulig dem skal spare på bedre med mindre bundle og mindre fancy eske. Eskene har jo alltid vært flotte men syns dem bør prioritere et fullspekket hk fremfor flott eske og pen bundle med fancy kabler osv noen andre synspunkter? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Du må over på socket 939 for å få støtte for dual DDR. Men det hovedkortet du snakker om har jo S-ATA/GBLAN? Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Burde kanskje lese litt om kortet føre du kjøpte det? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Socket 939 som gjelder, prøv å få det byttet. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 ...men det var ikke støtte for dual ddr noe jeg trodde var standard på de nye chipsettet. Hk var et MSI K8N NEO FSR Hovedkort for S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid Pris : 1 087,00 kr s-ata, gblan og dual ddr syns jeg er en selvfølge på nye hk idag spesiellt dual ddr er et must Alle s754 hovedkort er single ddr. Dette er AMD sin Value plattform, mens Performance er s939 og Server er s940. De to sistnevnte støtter dual ddr. Dette burde du ha lest deg til før du kjøpte spør du meg... men sånn i det store og hele tror jeg ikke du merker SÅ stor forskjell.. du har jo sata og gblan bl.a. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Det er fint lite forskjell i ytelsen på dual ddr på 939 og single på 754 i ren spill/program ytelse. I øyeblikket så gir 754 langt bedre ytelse per krone enn 939. Så 754 klarer seg helt utmerket uten dual ddr. Det er fortsatt Intel som drar særlig nytte av det Endret 8. september 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 poenget var ikke at jeg gjorde dårlig kjøp og jeg visste at den ikke hadde dual poenget var at jeg var skuffet over at nforce3 som er en viderføring og oppgradert versjon av nforce2 og dermed burde ha bedre ytelse og flere funksjoner samt bedre støtte enn tidligere versjon nforce2 har dual ddr på flere hk og det var naturlig at dette ble standard på neste brikkesettet som er nforce3 Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Nokså tragisk post egentlig, men men...... Dersom du ikke hadde fått med deg at s754 kun benytter singelchannel ddr før du kjøpte kortet har du gjort dårlig research. Dessuten er det galt at hket ikke har sata og gblan, fordi det har det. (sjekket akkuratt komplett.no). Når det gjelder at du er "skuffet" over nForce3 som en videreføring av nForce2 ber jeg deg se på nForce3 250Ultra som er brikkesettet til s939, i forhold til nForce3GB som du har (hvilket er value versjonen)..... Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Nå sitter jo minnekontrolleren i prosessoren så derfor har ikke chipsettet noe med det å gjøre. S939 prosessorer har dual minnekontroller. At ikke nf3 hadde soundstorm var derimot skuffende, men nå kommer det heldigvis med nf4 igjen.. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) poenget var ikke at jeg gjorde dårlig kjøp og jeg visste at den ikke hadde dual poenget var at jeg var skuffet over at nforce3 som er en viderføring og oppgradert versjon av nforce2 og dermed burde ha bedre ytelse og flere funksjoner samt bedre støtte enn tidligere versjon nforce2 har dual ddr på flere hk og det var naturlig at dette ble standard på neste brikkesettet som er nforce3 Du kan da ikke sammenligne nforce2 mot nforce3, det er 2 helt forskjellige brikkesett til 2 helt forskjellige plattformer! nForce3 har alt det du savnet og ser du på socket 939 så ser du at nforce3 HK har støtter dual også! Ytelsen til nforce3 er overlegent nforce2 da nforce3 kjører A64... Jeg skjønner ikke hva du klager over. Endret 8. september 2004 av Falcon_ Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 greit nok at det var oppgradert til 7.1 lydkort men det var ikke støtte for dual ddr noe jeg trodde var standard på de nye chipsettet Dette har ingenting med chipsettet å gjøre... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Tydeligvis stoore misforståelser ute og går hos tråd-starter. Virker som om du blander plattform/brikkesett/HK konseptene helt om hverandre. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Så når jeg skal ha meg et K8 system trenger jeg ikke å kjøpe 2x ram da? Trodde det var sånn dual greier her også jeg.. Da kan jeg jo kjøpe en 512 først, så en siden.. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Altså... saken er den at det er støtte for DualChannel DDR RAM på 939 og 940 platformene. Du kan selvfølgelig kjøpe en 512-brikke nå, og en siden, men det er absolutt å anbefale å kjøpe helt identiske brikker (om man skal kjøre DualChannel). Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Tydeligvis stoore misforståelser ute og går hos tråd-starter. Virker som om du blander plattform/brikkesett/HK konseptene helt om hverandre. her er ingen misforståelser som jeg har sagt så visste jeg om alt dette på dette hk det eneste jeg klager over er at nforce3 burde ha alt nforce2 har pluss litt til akkurat som at gforce5 burde være bedre enn gforce4 jeg er ikke uvitende og beklager hvis jeg har uttrykt meg uklart, men jeg har sagt i postene at jeg vet om at det mangler på dette hk dette var bare en generell klage/fortvilelse Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) *oops* Endret 8. september 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 det eneste jeg klager over er at nforce3 burde ha alt nforce2 har pluss litt til nForce3 har faktisk mer enn nForce2, hvis du tenker på SoundStorm kretsen så fantes den ikke på alle nForce2 brikkesett heller, kun nForce2 Ultra 400. Når nForce4 kommer skal det ha SoundStorm2 lydkrets har jeg hørt. Det nye nForce2 brikkesettet nForce2 Ultra 400Gb har faktisk ikke SonudStorm det heller... Du kan jo f.eks teste en AMD Sempron 2800+ på nForce2 og AMD Sempron 2800+ på nForce3 og se hvilken som yter best Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Tydeligvis stoore misforståelser ute og går hos tråd-starter. Virker som om du blander plattform/brikkesett/HK konseptene helt om hverandre. her er ingen misforståelser som jeg har sagt så visste jeg om alt dette på dette hk det eneste jeg klager over er at nforce3 burde ha alt nforce2 har pluss litt til akkurat som at gforce5 burde være bedre enn gforce4 jeg er ikke uvitende og beklager hvis jeg har uttrykt meg uklart, men jeg har sagt i postene at jeg vet om at det mangler på dette hk dette var bare en generell klage/fortvilelse Men du klagde jo over manglende s-ata og gblan? Dual ddr er det jo ingenting å gjøre noe med.. Du sammenligner helt feil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå