Gå til innhold

Norske brett til BF1942

Anbefalte innlegg

Er veldig interesert i historiske brett som utspiller seg fra nord-norge, nærmere bestemt, raide i Lofoten.

Har leita over nette etter noe, men finner ikke noen som har laget brett til BF1942 fra raidet i Svolvær, noe jeg finner litt viktig siden Lofoten var viktig for Tyskerne (Tørrfisk).

Om det ikke finnes blir jeg vel nødt å mekke det sammen på en eller annen måte ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en rekke Norske map som utspiller seg i Nord-Norge, du har jo Narvik og Bjerkvik, men Bjerkvik er ikke noe map ennå, noe som er synd !

Narvik var vell en av de første plassene Tyskerene invanderte Norge p.g.a. Malm og tomptvann (vet ikke hvordan det skriver) !

Du får vente på Norwegian resitance moden til BF som ikke har vært så mye aktiv i det siste, men er nå back in buisness !

Lenke til kommentar
Narvik var vell en av de første plassene Tyskerene invanderte Norge p.g.a. Malm og tomptvann (vet ikke hvordan det skriver) !

Tungtvann. Ganske enkelt fordi det veier mer enn vanlig vann. Består av tungthydrogen (hydrogen med ekstra nøytron) og oksygen. Faktetisk. Det var dagens kjemi-undervisning.

Lenke til kommentar

Har jo WW2 mode til BFV, kanskje det er bedre å lage brett der enn i BF1942, siden den Battlecraft versjon er kraftigere enn den gamle. Bare et forslag :p

Har funnet et brett til CoD som omhandles rett etter raide i Lofoten, da det britiske styrker slo seg sammen Linge kompaniet.

Og foresten, trodde Rjukan var Tungtvanns fabrikken til Tyskerne, har ennå ikke hørt de drev med tungtvann i Narvik av den store sorten. Narvik var pga malmen fra Kiruna. Meget viktig å holde for tyskerne siden de trengte all malmen de kunne få til skip, tanks og våpen.

Adolfskanonen i Harstad er opprinnelig hentet fra et skip, men de trengte stål, så de plasserte kanonen på land, og smelta om skipe. Du finner foresten en mindre slektning av Adolfskanonen på Engeløya. Dette var dagens lille historie time ;)

Lenke til kommentar
Er vel en film som er laget om tungtvannet og da de sprenge den....HUsker ikke hva den heter i farta.

Det er laget 2 filmer om Rjukan og tungtvanns produksjonen.

Den ene er laget av amerikanere, med Cirk Douglas i hovedrollen. Den het "Helter i Telemark"

Den norske filmen hey "Kampen om Tungtvanne"

Kan anbefale begge filmene, de er virkelig verd å se :thumbup:

Lenke til kommentar
Er vel en film som er laget om tungtvannet og da de sprenge den....HUsker ikke hva den heter i farta.

The Heroes of Telemark

:yes: Den har jeg!

BTW: Ingen som har nevnt "Silent Heroes" modden da?

Den er jo en slags "litt fram i tiden" krig mellom sverige og norge!

BTW: Grunnen til at Tyskland ville ha Narvik, var mest pga fordi de hadde ei is-fri havn! Den kunne altså tyskerne bruke til å komme inn med skip!

Lenke til kommentar
[iC,08/09/2004 : 19:00]

The Heroes of Telemark

BTW: Grunnen til at Tyskland ville ha Narvik, var mest pga fordi de hadde ei is-fri havn! Den kunne altså tyskerne bruke til å komme inn med skip!

ja, men de trengte malm også for å drive ovenene som måtte brenne for å smelte metal osv. for å bygge militære kjøretøyer! og Narvik er jo Malm Byen (utennom Kiruna da)

Endret av Lucas
Lenke til kommentar
[iC,08/09/2004 : 19:00]

The Heroes of Telemark

ja, men de trengte kull også for å drive ovenene som måtte brenne for å smelte metal osv. for å bygge militære kjøretøyer !

siden du viste det lurer jeg på med nysjerrighet !

Vet du hva som skjedde i Bjerkvik under krigen (2mil fra Narvik, man kan se narvik fra bjerkvik sentrum)

:cry: Jeg skammer meg! Fikk 6er i muntlig eksamen (emne: ww2) og har ikke en gang hørt om Bjerkvik! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...