Tammaz Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Hei Er litt usikker på i hvilken kategori jeg skal legge denne i. Problemet er som følger: Får ingen kontakt fra datamaskinen til monitoren. Jeg har nettop fått meg en ny cpu (XP-M 2400) som jeg monterte i dag. Jeg kan høre harddiskene starte opp så det kan vel kasnkje utelukke cpu'en. Jeg har prøvd to forskjellige skjermkort, men problemet er fortsatt der. Er det noen som har en guide over de forskjellige oppstarts lydene? Dette er det jeg har: NF7-s xp-m 2400 9700 pro ocz 3500 vapochill xe takker for alle svar Endret 8. september 2004 av Tammaz Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Prøvd å resette BIOS? sjekka at kjøleren sitter bra på cpu? prøvd å skifte slot på rammen? Aner ikke om det funker da, men er nå ett forlslag Lykke til Lenke til kommentar
Tammaz Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Har resetta biosen, Skiftet rammen i forskjellige sloter. Funker ikke. Men takk for et raskt svar. Kjøleren sitter godt nok på vil jeg tro. Flere forslag Lenke til kommentar
Tammaz Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Jeg tok ut ram brikkene og den samme "slappe" bip lyden kom. kan det være rammen? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Har du oppdatert BIOS slik at hovedkortet støtter CPUen? Det at diskene starter har ikke noe med CPU å gjøre. De vil starte uansett med mindre du fester kablene feil vei. -KJ Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Nja. Har du ikke rambrikker i så piper det iallefall. Prøv heller en og en. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg hadde det problemet tidligere med mit PC800se hovedkort... Sendte det inn til agp skjekk, og den testa defekt.. ( dette da etter at jeg kjøpte ny rambrikke.. ) menne... prøv å ta på deg headsettet å hør om hovedkortet "sier noe" =) Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Skjedde det akkurat da du byttet cpu? og skjer det samme med den gamle cpu'en? Endret 8. september 2004 av Shiva Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Skjedde det akkurat da du byttet cpu? og skjer det samme med den gamle cpu'en? hvis cpu'en er defekt, så har de fleste hovedkort voice som sier det hvis du plugger til headset eller anlegg ( så vidt jeg kjenner til ). I mitt tilfelle så hadde jeg satt inn nytt hovedkort og ny ram. Etter tips fra venner kom jeg frem til at de 2 mulige feilene var agp porten ( skjermkort ) eller ramslottene (brikka).. Det viste seg jo til slutt at agp porten var kaputt. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Abit NF7 BEEP CODES: One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU 1 short(Beep) System booting is normally 2 short(Beep) CMOS setting error 1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR 1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error 1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error 1 long - 9 short(Beep) ROM Error Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly Short(Beep) continuous POWER supply has a problem A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages Four beeps then machine shuts down. This is because this version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on the fan header. Make sure you attach a fan to the FAN1 or FAN4 header or clear CMOS to reset to default (no checking). Lenke til kommentar
Tammaz Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Det som er så rart er at alle oppstartslydene høres helt normale ut. Men det er bare det at det ikke kommer noen signaler til monitoren. Har også prøvd forsjellige monitorer men det samme problemet er der fortsatt. Takker for alle svar. Hvis det er noen som har flere forslag så bare kom med de. Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Skjedde det akkurat da du byttet cpu? og skjer det samme med den gamle cpu'en? hvis cpu'en er defekt, så har de fleste hovedkort voice som sier det hvis du plugger til headset eller anlegg ( så vidt jeg kjenner til ). I mitt tilfelle så hadde jeg satt inn nytt hovedkort og ny ram. Etter tips fra venner kom jeg frem til at de 2 mulige feilene var agp porten ( skjermkort ) eller ramslottene (brikka).. Det viste seg jo til slutt at agp porten var kaputt. Den trenger ikke være defekt. Kan være så enkelt at BIOS ikke støtter CPU modellen og dermed må han bytte til den gamle, flashe bios med en nyere versjon og sette i den nye igjen. For jeg hadde akkurat det samme problemet og fant ut BIOS ikke støttet Thorton kjernen. Men i en bios oppdatering var det støtte for den kjernen. brukte gammel cpu, flashet og tok i den nye og maskinen bootet. Cpu'en var xp2400 og den har thorton kjerne. Lyset går på HK og hardiskene spinner, men skjermkortet reagerer ikke. Samme symptomene jeg hadde. Jeg prøvde 3 skjermkort. Jeg stemmer for BIOS flashing. Gå her og les på BIOS verjson 17. Den har støtte for thorton kjernen. Last først ned flashtool og se hva den sier om hvilken bios versjon du har på HK. Er den høyere versjon av 17, så ikke gjør noe flashing. http://www.abit-usa.com/downloads/bios/bio...ories=1&model=6 Først av alt. Bytt til den gamle cpu'en og se om skjermen reagerer. Hvis den gjør det, gjør det over. Endret 14. september 2004 av Shiva Lenke til kommentar
Tammaz Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Ok. Takk Shiva. Skal prøve det. Lenke til kommentar
Whinz Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 jeg hadde samme problemet.. jeg sendte hovedkortet inn til "reprasjon" 2 uker senere fikk jeg det tilbake i posten fra a-open.. da fortalte de på mail at "biosen var røket" Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 vist ikke får du prøve og ta lat ut og sette det inn igen det har funket for meg før Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 jeg hadde samme problemet..jeg sendte hovedkortet inn til "reprasjon" 2 uker senere fikk jeg det tilbake i posten fra a-open.. da fortalte de på mail at "biosen var røket" Er det mulig å fysisk ødelegge en bios? Mener fysisk med å svi noe grunnet overklokking? Kanskje voltmodding av HK. Eneste feilene jeg vet om er at: 1. gammel versjon ikke støtter ny hardware og må flashes, 2. låst bios via feil settinger. 3. feilflashing og korrupt bios De tok sikkert betalt for å flashe din eller byttet hele chippet selv om det ikke var ødelagt. 1 og 2 lar seg fikse. Aopen er mer tungvint med at en må gjøre det i DOS. Abit har one click flashtool. Finner automatisk nyeste bios til NF7-S. Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 vist ikke får du prøve og ta lat ut og sette det inn igen det har funket for meg før Enkleste er å bruke reset jumperen eller ta batteriet av og på. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Feilpostet og dårlig emnefelt. Stenges (på grunn av stor mengde feilpostinger den siste tiden, har vi sett oss nødt til å skjerpe inn på reglene rundt dette. Frem til ting bedrer seg, vil vi vurdere å stenge de trådene som er feilpostet. Les retningslinjene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg