Gå til innhold

SFF sokkel A

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med et meget stort kabinett som bråker mye, og tenkte derfor at en liten hendig og stille boks kunne gjøre livet enklere. Jeg tenkte å overføre det jeg har av hardware fra den gamle pc'n over i den nye barebonen.

Det jeg har fra før er en sokkel a cpu og det som ellers følger med.

Kriteriene mine er at boksen er stille og relativt rimelig (ikke mer enn 2500) og at den ser stilig ut. Jeg synes Aopens EZ18 ser digg ut, og jeg ender sikkert på den om noen som har den kan si at den er stille og praktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får EZ18 i hus i morgen/overimorgen, så da kan jeg fortelle deg hvordan den er. Hadde jeg ikke hatt det travelt med å få PC i hus, ville jeg trolig ha gått for en av de nye Soltek'ene, da disse har plass til to CD-drev, raskere FSB, S-ATA osv. Jævlig kjipt at pakken allerede var sendt da jeg så at de får dem på lager om ikke lenge :cry:

Lenke til kommentar
ville jeg trolig ha gått for en av de nye Soltek'ene, da disse har plass til to CD-drev, raskere FSB, S-ATA osv. Jævlig kjipt at pakken allerede var sendt da jeg så at de får dem på lager om ikke lenge :cry:

Gå for den! :dribble:

HYSJ! Jeg blir deppa.. :p fankern ta! Alt som er dumt i min EZ18 er jo på plass i den Soltek'en..

Lenke til kommentar
ville jeg trolig ha gått for en av de nye Soltek'ene, da disse har plass til to CD-drev, raskere FSB, S-ATA osv. Jævlig kjipt at pakken allerede var sendt da jeg så at de får dem på lager om ikke lenge :cry:

Gå for den! :dribble:

HYSJ! Jeg blir deppa.. :p fankern ta! Alt som er dumt i min EZ18 er jo på plass i den Soltek'en..

Du kan jo alltids bruke angreretten om du har bestilt EZ18 via nett.

Lenke til kommentar

Nå har jeg altså fått boksen (EZ18), men har dessverre problemer med noe jeg ikke er helt sikker på hva er..? Derfor kan jeg ikke si stort enda, men dette kan jeg si:

1: Det var j*vlig trangt ved CPU-kjøleren, noe som førte til mye prakk for å få den av. Da jeg skulle sette den på hadde jeg flaks, og greide det kanskje etter bare 5 minutter...(noe som egentlig ikke er raskt, men til sammenligning MEGET raskt)

2: Ellers en del prakk med å få inn IDE til CD-brenner, strøm til hdd osv.

3: Den bråker noe vannvittig hvis man kjører full fan speed, noe man selvfølgelig ikke gjør, men måtte jo teste det. Ellers ligger CPU-temp (xp2800+) på 49 grader, og system temp på 46 grader. I vanlig modus virker maskina bare middels stille.

Annet: av/på-knappen er noe slarkete etter min smak, men har et heftig blått lys :w00t:

Lenke til kommentar

Har en EZ18 og er plaget med at den går litt varm. Når den brukes litt hardt så fyker den opp i 60 grader som ingenting. Har bytta den originale vifta med ei silent mist, og det hjelper på.

Lurer på om det er andre som har EZ18 og er plaget med varme.

Støy i min maskin nå er en WDC 120 gb 8 cache, håper at en Seagate Barracuda av samme størrelse skal hjelpe på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...