Gizmo1 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hei Har overklokket pc min med 200*11,5 men er ikke helt stabilt tror jeg, har lagt med en screenshoot som dere kan se, der er også Prime95 feilen jeg får opp??? Hva betyr feilen i screenshoot'en med Prime95??? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ser på bildet at din +12V er litt lav, noe som kan tyde på at din strømforsyning ikke klarer å levere nok stabil strøm på 12 volten. Dette kan være grunnen til at Prime95 får error. Eventuellt da kjøpe en bedre strømforsyning. Men det kan være andre ting. Som at din CPU ikke takler 2.3 Ghz. For stramme timings på RAM brikkene dine? For aggresive innstillinger i BIOS? Uansett hva det er, så skal det ikke komme feilmelding i Prime95. Du skal kunne kjøre den tortur testen i 24 timer uten error. 3DMark stabilt er ikke nok... Lenke til kommentar
Gizmo1 Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 :!: DAtt ut av 3dmark03 også jeg :!: Da er det vel noe galt, men settingen til overklokking er vel ikke så galt tanke på Volt til Cpu og Minnet??? Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Fikk akkurat samme feilmld jeg, og den klarte ikke lengre enn 2 minutter... Tok å stillte tilbake til standard instillinger, og tenkte jeg skulle prøve å finne ut hva som var galt før jeg prøvde en ny klokking... en uke senere tok hovedkortet mitt kvelden Men, nytt hovedkort er på vei, og så skal vi se om det ikke går bedre denne gangen Hvordan hovedkort har du forresten? Mitt var / er ett Abit NF7-S V2.0 -mamazboy- Lenke til kommentar
Gizmo1 Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Som skrevet i signaturen så er det et Epox ep-8rda3g hk jeg har. Får det ikke til å bli stabilt. Vil ikke øke V til cpu mer en 1,9 heller, begynner å bli en smule varm etter 1,9V Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Kjøp deg en mobile da Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Kjøp deg bedre kjøling. Feilen kommer sannsynligvis pga. at pc'en ikke er stabil... Lenke til kommentar
Gizmo1 Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Denne vifta, er den bra nok???? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120735&cks=PRL Så pc er ustabil pga for lite volt til CPU??? Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Det er jo ikke GARANTERT at man klarer å klokke alle Barton prosessorer til 200 Mhz på FSB... Lenke til kommentar
Gizmo1 Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Dette lyder ikke bra!! Nesten akkurat kjøpt den. Men har bestilt den viften jeg skrev link til da Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 men jeg har et problem med at windows lukker prime fordi det har utført en ulovlig operasjon. har 180fsb på en 2600+ barton Lenke til kommentar
Gizmo1 Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Det problemet har har ikke jeg, har du prøvd å insallere det på nytt??? Her lastet jeg mitt: http://www.mersenne.org/freesoft.htm Satt ned klokkingen til 197*11,5, da ble det mer stabilt. Men da må vel være mulig å klarer 200 FSB?? Endret 9. september 2004 av Gizmo1 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Men da må vel være mulig å klarer 200 FSB?? Kjøling er stikkordet her. Skaffer du deg noe god kjøling klarer du nok en FSB på 200MHz. Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Har lagt det inn på nytt og etter formatering var det samme feil. Mener å huske å ha testet det uten overklokking og. Mulig systemet er litt ustabilt og at det er derfor, men det er jo litt rart. Vil at prime skal si ifra om feil hvis det er det! Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 jeg bryr meg ikke om prime95 jeg, så lenge den er stabil i spill å programmer er det bra Lenke til kommentar
Gizmo1 Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Da har jeg fått Prim95 til å slutte og klage, men har aldri fått Windows feilrapport. Prime95 sier jo hva problemet er, men det er jo gresk for meg. Når jeg får den nye Cpu-vifta som skrevet tidligere skal jeg prøve 200 Fsb Er systemet stabilt klager den ikke.. jeg bryr meg ikke om prime95 jeg, så lenge den er stabil i spill å programmer er det bra Klarer ikke å spille jeg, hvis Prime95 klager så er systemet ustabilt og da er spillene mine ustabile også, dermed bryr ihvertfall jeg meg om Prime95. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå