Xqtor Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Har et skjermkort (RAdeon 9200) som har fungert ypperlig en god stund, men her om dagen kuttet det plutselig ut mens maskinen det er installert i sto og gikk. Har prøvd å starte maskinen på nytt, men får bare blåskjerm med feilmelding om at "Video driver failed ti initialize" (eller tilsvarende). Det samme skjer når jeg starter maskinen i Safe Mode. OS er Win Server 2003, uten at det bør ha noen betydning. Det jeg lurer på er om det er skjermkortet som kan være gåent, eller hovedkortet som plundrer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 re-install driver? Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Eller formatere? Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Hvis det var driveren skulle jeg vel strengt tatt fått bootet maskinen i Safe Mode? Og det er litt vrient å reinstallere driveren når maskinen stopper før man kommer inn i Windows... (Formatere er en option, men vil helst unngå det hvis det er mulig....) Endret 7. september 2004 av Xqtor Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Får du oppstarts bildet i det hele tatt der man får opp hardware og velge å gå inn i bios? Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Jada - kommer så langt som til "progress-bar'en" med Server 2003-logoen, emn etter det går det rett til h...... Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Har mere tro på at det er en driverfeil enn hardware feil. men jeg kan selfølgelig ta feil. Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Jepp, det stemmer kanskje det. Har vel ikke så mye annet å gjøre enn å forsøke en reinstallering av OS, i og med at det er LITT plundrete å reinstallere driverne slik maskinen oppfører seg nå? Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Da var det softwarefeil likevel - en reinstall ser ut til å ha gjort susen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå