Theo343 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Skal sette opp en "rimelig" filserver, men da er jo diskytelse og nettverkytelse viktig. Derfor ønsker jeg et hovedkort som har pci-x/pci64 for et IDE raid kort hvor jeg skal kjøre raid5 på 4-8 disker. Samt at kortet har en meget bra integrert gblan krets slik at man får maks ytelse på dette. Prosessorkraften er ikke så viktig. Men ikke lett å finne dette.. noen tips?? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Gigabyte 8KNXP-Ultra 64 vil være et godt alternativ. Det er et P4-hovedkort. Prisen ligger i overkant av 3000,- Tror Netshop kan skaffe dette hovedkortet. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Tyan Tomcat hos GamePC.com (som sender til norge) passer oppskriften temmelig bra. Svært velutstyrt og faktisk ganske billig. Så selv en stund på dette kortet, før jeg bestemte meg for å heller vente litt på PCIe. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Bra forslag . Men prismessig kanskje lurt å vente til PCIe blir implementert i mer vanlige hovedkort så man bedre kan bygge en bra ytelse med et "standard" hovedkort? Endret 9. september 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå