babbakaørn Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Hei! En kompis har ett merkelig problem: Pcen hans er ca 2 år gammel og han kjøpte pcen av meg for 1 år siden. Da kjøpte han også en ny harddisk og en ny strømforsyning. Nå for litt siden sluttet plutselig pcen hans å starte. Eller dette er litt feil, pcen starta (viftene begynte å surre) men etter ca 1-2 sek slår pcen seg helt av. Etter litt feilsøking fant jeg ut at hvis jeg nappet ut den ene harddsiken virker pcen helt fint! Problemet oppstår kun når jeg setter i den siste harddisken, uansett om jeg har i ide kablen eller ikke og unasett hvilken strømplugg jeg bruker. På pc healt i bios ligger alle spenningene bittelitt under det som det skal gjøre. Feks ligger +5v på ca 4.98v. Misstenker at det er noe galt med strømforsyningen...? Her er hardwaren hans: Msi kt3 Ultra Xp 1800+ 256mb Twinmos pc 2700 ddr Nvidia Gforce 4 ti 4200 64mb 1 stk 80 gb western digital + 1 stk 20 gb western digital (os disk) Og sist men ikke minst: Q-Tec 400 watt psu (jada jeg vet den ikke er så alt for bra, men skulle likevell dra systemet hans med mindre den er defekt.) Takker for alle seriøse svar! Vennlig hilsen 2bi Endret 7. september 2004 av babbakaørn Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Har du forsøkt diskene en av gangen? Kan jo være at den disken er defekt og kortslutter PSU? 4.98V er helt OK. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 stemmer master/slave settings se om du får testet de nye harddisken på en annen maskin er det feil da så lever hd tilbake Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Begge harddiskene virker hver for seg. Det har ingenting med master/slave settings å gjøre. tror dere strømforsyningen er defekt, og han må kjøpe ny? Takker for svarene btw Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Begge harddiskene virker hver for seg.Det har ingenting med master/slave settings å gjøre. tror dere strømforsyningen er defekt, og han må kjøpe ny? Takker for svarene btw Kan jo prøve og teste ein anna PSU og sjekke om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå