Falcon_ Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Så du mener at P4'n er best på kontoret? Kan du forklare hvorfor 1,13 pentium'n f.eks. var raskere med CivIII enn AMD'n? Alltid lurt på det... Les tester fullt ut og da ser du at A64 er bedre enn P4 på kontor og spill. Civ3 merker du ikke forskjell om du har P4EE 3.4 GHz eller P4 2GHz! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 P4 3.0 Ghz eller AMD 64 3200+... hva bør valget bli? ....og hvorfor bør jeg velge det ene fremfor det andre.. ser f.eks. http://www.tomshardware.com/cpu/20030923/athlon_64-43.html her at P4 vinner foran AMD. Sitter & skal bestille nå i løpet av kvelden.... noen som vil være med å bestemme? A 64 er jo en del raskere i spill , menst jeg foretrekker P4 til biledredigering og videoredigering , men uansett tviler jeg sterkt på at du vil merke de store forskjellene uansett . Men "skrytefaktorn" er nok høyest med en A64 i maskinen nå for tiden . Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 P4 3.0 Ghz eller AMD 64 3200+... hva bør valget bli? ....og hvorfor bør jeg velge det ene fremfor det andre.. ser f.eks. http://www.tomshardware.com/cpu/20030923/athlon_64-43.html her at P4 vinner foran AMD. Sitter & skal bestille nå i løpet av kvelden.... noen som vil være med å bestemme? A 64 er jo en del raskere i spill , menst jeg foretrekker P4 til biledredigering og videoredigering , men uansett tviler jeg sterkt på at du vil merke de store forskjellene uansett . Men "skrytefaktorn" er nok høyest med en A64 i maskinen nå for tiden . Enig! Begge er et bra valg når det gjelder CPU! Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Har oftest med skjermkortet å gjøre hvorvidt en PC er rask i spill. Uansett hvilken sockett du velger vill det være skjermkortet som må oppgraderes først. Siden rammen. Etter det (2-3 år) vill det vell være aktuelt å bytte hele greia igjen uansett.. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Så du mener at P4'n er best på kontoret? Kan du forklare hvorfor 1,13 pentium'n f.eks. var raskere med CivIII enn AMD'n? Alltid lurt på det... Du kan ikke sammenligne en gammel P3 mot en gammel Athlon for å sette ytelsen mellom dagens intel og amd mot hverandre. De prosessorene som selges nå er helt nye generasjoner og yter totalt annerledes. Må bare nevne en ting først: tomshardware.com = Intel fanboy's Så over til det som er allmenkunnskap og dagens prosessorer. AMD64 = best på spill og "content creation" (internett, office, etc...) P4 = best på videoredigering (encoding) og pakking/kryptering av filer Men når dette er sagt så er begge de prosessorene du vurderer mer enn kraftig nok til det bruksområdet du har beskrevet. Utover dette så har P4 en liten fordel med HT, som gjør at maskinene kan virke litt sterkere enn den er fordi den kjører flere prosesser samtidig, dvs den kan kjøre flere tunge programmer samtidig uten å få "hakke" følelsen. På den annen side så har AMD64 en fordel med Cool'nQuiet teknologi som gjør at prosessor, PSU og hovedkort utvikler mindre varme, og kan derfor settes opp til å bli et nokså stillegående og behagelig system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå