dor123 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Er det mulig og kjøre en wd Raptor og en Western Digital 160GB IDE ATA/100 i raid? vil dette øke ytelsen på min? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 For det første vil diskene være koblet til to ulike kontrollere noe som i seg selv utelukker det. For det andre ville det vært overkill og bruke en Raptor sammen med den andre disken (hvis det hadde vært mulig å kjøre RAID 0). Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 oki,takk for svar!da var det var som jeg tenkte! Lenke til kommentar
vix Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Jeg vil ikke anbefale raid 0 i det hele tatt ,les gjerne denne artikkelen på storagereview "stop raid 0 instantly" http://www.storagereview.com/ <jeg oppnåde langt bedre resultat når jeg brukte en av mine raptordisker til opperativsystem og pakket Dvd rar filer til ISO fil mellom 250gb hardisk til den andre raptordisken ,fremfor å kjøre i raid når jeg utførte samme opperasjon. Min erfaring er at det lønner seg å bruke en egen disk kun for operativsystemet og da gjerne en rask raptor disk ,og bruke de andre diskene til lagring og filflytting. Endret 9. september 2004 av vix Lenke til kommentar
pertm Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Det ville bare blitt tull. Du ville vel bare fått ulempene med det selv om du fant en konverter og brukte ide disken på sata. Disken på 160GB ville bare kunne brukt 74GB og raptoren ville ikke kunne utnytte hurtigheten fordi den ventet på den andre disken. Da ville jeg heller brukt raptoren som systemdisk alene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå