UgeSluge Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg tenkte som så at CV er veldig billige oh jeg vet de spiller høyt, det er kun dette jeg vil ha i bilen. Men jeg ser de er 8 ohms.... Og jeg har ikke sett en forsterker med 8 ohm til bil før, jeg tror i alle fall ikke det finnes i min prisklasse. Det jeg vil gjøre er å bruke ett par v-15 F og en SAGA 2*75watts forsterker(rms i 4ohm) Hvordan vil dette funke? Hvis det er snakk om for lite effekt så kan jeg bruke to og brokoble? Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Den forsterkeren har nok alt for liten effekt til å drive de CV høyttalerne. Hvis du brokobler vil det kanskje bli brukbart, men fortsatt alt for liten effekt. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 8 ohm er vel ikke å anbefale i bil siden man har såpass beskjede spenningsressurser (12 V) (med mindre man setter inn et batteri her og der, samt noen fine kondensatorer). Jeg ville nok gått for en 4 eller 2 ohms utgave (hvis forsterkeren din klarer 2 ohm). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå