Gå til innhold

Problemer med mus i Mandrake 10.0 official[solved]

jevel

Anbefalte innlegg

Samme hva jeg prøver er musa like stein dau.

Bruker et MSi hovedkort med ViA KT266 chipset, nemlig K7T266PRO 2.

Jeg har bl.a. vært innom sidene til ViA og kikket, prøvde å følge deres oppskrift for å få det til å virke, men til ingen nytte.

Vet at musa fungerer, da jeg bruker den nå under Windows, og jeg vet at Mandrake10 fungerer med nevnte mus, da det virker på en annen PC jeg har. (Forøvrig den jeg har problemer med Grub/LILO på.... :thumbdown: )

Er det ikke meningen at jeg skal få kjørt Linux?

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurt å oppgi hva slags mus du bruker. Er det ei usb mus? Isåfall tipper jeg du må redigere X-config'en, som ligger i /etc/X11. Søk deg frem til Core Pointer's og bytt ut "Protocol" fra enten "Auto" eller "PS/2" til "IMPS/2". Så restarter du X.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

Ja, det er ei USB mus, og protokoll i /etc/X11/XF86config-4(elns) står satt til "IMPS/2" og "device" er endret til "/dev/input/mice" som ViA oppgir at man skal gjøre. Funker hverken med eller uten.

Har også prøvd automatikken. (harddrake og mousedrake)

Jeg regner med at jeg står ovenfor et problem med USB driverne til USB chipsettet på hovedkortet men finner ikke info på nett. Er det noen plass i systemet jeg kan se om USB er i drift? Ser at den starter USB i oppstarten, men det er vel bare tjenesten?

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...