jevel Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Samme hva jeg prøver er musa like stein dau. Bruker et MSi hovedkort med ViA KT266 chipset, nemlig K7T266PRO 2. Jeg har bl.a. vært innom sidene til ViA og kikket, prøvde å følge deres oppskrift for å få det til å virke, men til ingen nytte. Vet at musa fungerer, da jeg bruker den nå under Windows, og jeg vet at Mandrake10 fungerer med nevnte mus, da det virker på en annen PC jeg har. (Forøvrig den jeg har problemer med Grub/LILO på.... ) Er det ikke meningen at jeg skal få kjørt Linux? -KJ Endret 8. september 2004 av jevel Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Lurt å oppgi hva slags mus du bruker. Er det ei usb mus? Isåfall tipper jeg du må redigere X-config'en, som ligger i /etc/X11. Søk deg frem til Core Pointer's og bytt ut "Protocol" fra enten "Auto" eller "PS/2" til "IMPS/2". Så restarter du X. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Hei og takk for svar. Ja, det er ei USB mus, og protokoll i /etc/X11/XF86config-4(elns) står satt til "IMPS/2" og "device" er endret til "/dev/input/mice" som ViA oppgir at man skal gjøre. Funker hverken med eller uten. Har også prøvd automatikken. (harddrake og mousedrake) Jeg regner med at jeg står ovenfor et problem med USB driverne til USB chipsettet på hovedkortet men finner ikke info på nett. Er det noen plass i systemet jeg kan se om USB er i drift? Ser at den starter USB i oppstarten, men det er vel bare tjenesten? -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Da er denne løst. Løsningen ble å oppgradere til Mandrake 10.1 RC1 -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå