Gå til innhold

Archos AV420 er denne bra?

Anbefalte innlegg

jeg har sett på den mp3 spilleren, achos

den har 20 GB plass mer enn nok for meg, den har stor og fin skjerm men kan den spille av divx filmer? matrix eks. er det bra lyd på den? hvor lenge holder ca. batteriet ut? og nå koster den 4000kr, vil den gå ned i pris til januar?

den heter Archos AV420. falt for denne fordi den har alt jeg trenger, men noen ting jeg luerer på.

er batterilevetiden bra? blir batteriet øddelgat fort? 1 år? 2år? 3år?

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har hatt AV420 i en måneds tid og er kjempefornøyd. Batteritid er ok (opptil 12 t mp3 eller 4 t video). Har avtagbart batteri slik at en kan ha et ekstra på lur. Fjernkontroll med radio kan kjøpes som ekstrautstyr.

Har meget god lyd og flott og se på - i motsetning til Creative sin spiller. CF-kortleser og høyttaler integrert. Meget god skjerm (samme som i enkelte pda). Egen cradle med tilkobling til TV og stereoanlegg. Enkelt å ta opp tv med medfølgende fjernkontroll samt spille av musikk over anlegget. Alt i alt meget godt fornøyd.

Se også test her: http://www6.tomshardware.com/mobile/20040706/index.html

Det som er negativt er at skjermen er 3,5" ikke 3,8 som butikkene angir. Så er billigste pris nylig gått opp fra 3999 til 4645. Men dette er en skikkelig ipod-killer.

MEN: hvis du kan vente til nyttår, sjekk denne:

AV500 : http://www.mobilemag.com/content/100/337/C2626/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Har akkurat bestilt meg AV420. Hadde en AV320, men batteriet var ...eh....

'ikke helt bra' for å si det mildt. Oppgitt avspillingstid på MP3 er 10 timer, men

den varte fra 45 min til 1:15. Sånt blir det heving av kjøp av.

Nå gleder jeg meg til 420'en kommer i posten.

En genial feature med AV420 er at man kan bytte ut batteriet selv som på en mobil. 500 kr for et nytt batteri er helt greit.

BTW: Husk å oppgradere FW

PS: Prisen på 420 har falt 1000 kr de siste to ukene :cool:

Endret av Millmax
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Creative Zen Vision koster under 3000 og er kjempe bra. Hjemme PC testet denne. Den ble best i test mot Epson Photo Fine P-200, Archos A700, MSI Mega View 588.

Det som var negative med spilleren er at den bare støttet CF-mine kort og dårlig innsynsvinkel.

Det siste har jo ikke noe og si, siden men ser jo mest sansynelig film alene.

Det de liker med spillern er; Design, brukervennlighet, skjermkvalitet og norske menyer.

Lenke til kommentar

Negativt med Creative Zen Vision er vel at den ikke kan ta opptak fra TVen. Det kan Archos AV500.

Hvis det er testen som ble gjengitt på TV2 Hjelper Deg du snakker om her, så fikk også Archos AV500 beste karakter. Så det var to testvinnere - Zen Vision og AV500.

Men nå er vel AV500 en del dyrere enn Zen Vision også. Litt over fire tusen for 30GB-utgaven.

Lenke til kommentar

Det var bare en vinner i testen i HjemmePC (det er nr. 10 2005 hvis noen lurer)

HjemmePC skriver også at det nesten ikke kan gjøres bedre en Zen Vision er.

AV 500: 4" LCD 480x272 pixels

Zen Vision: 3,7" 640x480 pixels

Dette sier vell hvem som har best skjerm?

Endret av thomas ll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...