Gå til innhold

Deppetråd vol. 1 -la oss være deprimerte!

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du preiker jo bare bullshit.. Man kan ikke bare stenge av følelser, og hvis man hadde kunnet det, så hadde du fått det HARDT tilbake igjen etterpå. Hvor tar du det egentlig fra?

Man kan ikke bare hente lykke sånn ut av luften. Sollys kan riktignok erstattes med "Jukse-sol".

Ansvarlig for sosiale forhold? Du har en veldig.. eh.. rar tenkemåte.

Joda, å stenge av følelser går fint det. Og hvorfor skal det komme hardt tilbake?

Dette tar jeg fra mine erfaringer oppigjennom årene. Jeg er en allminnelig person, klarer jeg noe kan også andre klare det.

Motbevis gjerne at man er selv ansvarlig for sosiale forhold..

Kort sagt, man er sin egen lykkes smed. En kan enten være venn med seg selv eller en kan være sin verste fiende.

Lenke til kommentar

Koselig å se at tråden ble såpass populær. :)

Idag har jeg det litt bedre, men jeg vet ærlig talt ikke, er noe som ligger i bakhodet og forstyrrer meg, ikke aner jeg hva det er heller.

Ufine greier.

Tror jeg skal finne på noe hyggelig i helgen, alene hjemme... :D

Lenke til kommentar

darkness|, Jeg er alltid åpen, men jeg prøver å la være å bruke tid eller krefter på ting som ikke fører med seg noe godt. Kjærlighetssorg er vondt, men en depresjon er langt verre. Å bli deprimert syntes jeg blir som å skyte seg selv i foten.

Det med haddis er jo trist, men sånn er livet. Vonde ting skjer og da kan du velge mellom å gå videre eller la det som skjedde knuse deg litt mentalt først.

Lenke til kommentar

Xanitra, Hvor tar du det ifra?

Jeg syntes det er lite intelligent å si noe er umulig fordi en selv ikke klarer det. "Jeg klarer ikke å kontrollere følelser, derfor er det umulig og ingen vil noengang klare det" f.eks.

Jeg trives godt med at følelser mine aldri tar overhånd og at det jeg gjør er fornuftig gjennomtenkt, da slipper jeg stort sett å gjøre ting jeg angrer på senere - det betyr mindre bekymringer som jeg mener er en fordel.

Lenke til kommentar
Man har ganske bra kontroll over følelser, en har faktisk så bra kontroll at en kan velge å la de komme ut av kontroll og så glemme at en har kontroll.

Selvkontroll er viktig, det vet alle, det er viktig å kontrollere hva en føler.

Jeg lurer på hva slags erfaringer du har hatt med depresjon selv?

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er lite intelligent å si noe er umulig fordi en selv ikke klarer det. "Jeg klarer ikke å kontrollere følelser, derfor er det umulig og ingen vil noengang klare det" f.eks.

Jeg trives godt med at følelser mine aldri tar overhånd og at det jeg gjør er fornuftig gjennomtenkt, da slipper jeg stort sett å gjøre ting jeg angrer på senere - det betyr mindre bekymringer som jeg mener er en fordel.

Så alle vi andre er svake og du er ideal-menneske?

Latterlig...Vi har da alle forskjellige hjerner som behandler på prosesser på vidt forskjellige måter. Å si at noen er mindre intelligent for at de har har lettere for å ta til følelser er det mest bak mål jeg har hørt på lenge...

Lenke til kommentar

Nå snakker vi faktisk ikke om å gjøre noe overvilt da.. Vi snakker om å føle noe for andre mennesker, og å føle seg deprimert.. Man kan ikke styre depresjoner som er forårsaket av f.eks arv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...