Xanitra Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Å deppe gjør vondt verre, men det krever viljestyrke å ikke deppe.. Øh. Jaha. Joda. Den er god den.. men depresjonen kan ikke bare skrues av heller. Så å ha viljestyrke til å ikke deppe er fint og bra, men depresjonen vil komme som en eksplosjon etterpå. De beste depperne, lar det bare komme av seg selv, uten å prøve å stenge det ute eller på andre måter ta piller, eller xtc, eller bruke andre midler. Vi kan ikke forhindre oss selv i å være glad? Har du prøvd dette? Å prøve å være sur, når du er glad? Riktig. Det går ikke. Det samme gjelder for depresjon. Det er vel ikke noe fasit svar på dette. Så enten du eller jeg har rett, eller så er begge av oss helt loco.. Men jeg tror vi begge er inne på noe vesentlig, så vi burde vel blitt psykologer begge to Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Depresjon er selvpåført Hva er det du tror du snakker om? Depresjoner kan skyldes arv, sosiale forhold, psykologiske mekanismer og fysisk-kjemiske forhold i hjernen. Vinterdepresjoner kan skyldes mangel på sollys. Denne typen depresjon er muligens forbundet med økte mengder av hormonet melatonin i kroppen. Melatonin regulerer kroppens døgnforståelse. Sorg, tap, mobbing eller omsorgssvikt kan gi sårbarhet for å utvikle depresjon senere i livet. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Er en sterkere enn andre i psyken vil en bare bli litt nedfor i situasjoner der andre blir deprimert. Jeg så en mann på Discovery som var med i en ulykke og legene måtte amputere en fot og begge armene omtrent ved albuen, han tok det med enormt humør og stå-på vilje. Å deppe gjør vondt verre, men det krever viljestyrke å ikke deppe.. Menneskesinnet er ikke så enkelt som du fremgir her. Det er en grunn til at man aldri blir ferdig med å forske på dette området. Mye av det Xanitra sier er riktig. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg er driit lei lærlingplassen min. Ingen av lærlingene, deriblant meg, får muligheten til å lære det vi skal. Jeg klager og klager. Nå gidder jeg snart ikke mer. Nå har dem attpåtil plassert meg på Team3 (narvesen brukerstøtte). Det er totalt uinteressant. ARGH !!! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Sliter med samme problemet *mistrives på arbeidsplassen sin* Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Sliter med samme problemet *mistrives på arbeidsplassen sin* Det blir til hva du gjør det til. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Don't talk 'bout things you don't know shit about! Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Don't talk 'bout things you don't know shit about! Jeg hater skolen fordi jeg ikke lærer! Jeg liker meg ikke på skolen heller for skolebygget er falleferdig! Men det som muntrer opp verdagen er alle menneskene rundt meg som bare er snille, hyggelige og koselige å prate med. Hadde ikke denne skolen hatt dette så vet jeg ikke hva det hadde blitt av meg til slutt! Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Vell Vell, nokk en dritt dag... Livet føles ganske tomt uten dama, men jeg har bestemt meg for å komme igjennom det... Jeg er nokk enda litt skjelven å trist, men SKAL klare det... bare tenke posetivt, noe som ikke er lett... Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Synes det blir slutt mellom alle for tiden jeg Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Depresjon er selvpåført Hva er det du tror du snakker om? Depresjoner kan skyldes arv, sosiale forhold, psykologiske mekanismer og fysisk-kjemiske forhold i hjernen. Vinterdepresjoner kan skyldes mangel på sollys. Denne typen depresjon er muligens forbundet med økte mengder av hormonet melatonin i kroppen. Melatonin regulerer kroppens døgnforståelse. Sorg, tap, mobbing eller omsorgssvikt kan gi sårbarhet for å utvikle depresjon senere i livet. Nei, depresjoner er noe en påfører seg selv. En kan bli sur når en er glad på samme måte som en kan 'slå av' negative følelser en ikke liker. I Norge er en stort sett ansvarlig for sosiale forhold eller misforhold selv, kjemiske ubalanser og balanser i hjernen er en også selv ansvarlig for. Hvis en henter lykken sin fra sollys bør man vurdere å finne andre ting å hente lykke ifra. Menneskesinnet er ikke enkelt nei, men jeg tror de fleste kjenner seg selv bedre enn noen forsker vil kunne forstå de. Anette_.. Joa, det er rart med det, jeg har også en jeg savner Det er visst på moten å slå opp nå. Endret 8. september 2004 av Pycnopodia Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Du preiker jo bare bullshit.. Man kan ikke bare stenge av følelser, og hvis man hadde kunnet det, så hadde du fått det HARDT tilbake igjen etterpå. Hvor tar du det egentlig fra? Man kan ikke bare hente lykke sånn ut av luften. Sollys kan riktignok erstattes med "Jukse-sol". Ansvarlig for sosiale forhold? Du har en veldig.. eh.. rar tenkemåte. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Rimi i Tromsø SUGER! Er utplassert der, vil bytte!! Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Du preiker jo bare bullshit.. Man kan ikke bare stenge av følelser, og hvis man hadde kunnet det, så hadde du fått det HARDT tilbake igjen etterpå. Hvor tar du det egentlig fra? Man kan ikke bare hente lykke sånn ut av luften. Sollys kan riktignok erstattes med "Jukse-sol". Ansvarlig for sosiale forhold? Du har en veldig.. eh.. rar tenkemåte. Agreed... Jeg klarer ikke å bestemme om jeg skal være deppa eller glad... I så fall er det noe galt med meg... Jeg mener den beste medisinen mot "depping" er å få det ut å prate med andre... Akuratt derfor denne tråden er så genial Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Jeg hater norsk lov. Den tar ikke hensyn om man kjører med vettet i behold eller ikke. Jeg smelte med en idiot i helga, som kjørte for fort. Situasjonen er for komplisert til å forklare her, men juridisk sett ble det i alle fall min feil. Jeg som var forsiktig og allting, men allikevel sitter jeg igjen med en liten egenandel på 2000 kr. Ikke mye, men det irriterer meg! Endret 8. september 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg lurer på å investere i en sånn liten boksesekk som jeg kan slå og sparke på når jeg blir sint En sånn en burde du også skaffe deg, tor_erik Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg lurer på å investere i en sånn liten boksesekk som jeg kan slå og sparke på når jeg blir sint En sånn en burde du også skaffe deg, tor_erik JA!!! *Begynne å lete på nettet* Lenke til kommentar
lperik Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Synes det blir slutt mellom alle for tiden jeg Forholdet mellom meg å dama henger forsatt i en tynn tråd. Planglagt å bytte den ut med en tykk stålwire, for jeg skal klare redde det! Har bestemt meg, nå skal det bli liv i sakene. Takk for støtten igår. Våknet opp på badegulvet i dag tidlig med med dusjen forsatt rennende, men har fått tatt meg sammen litt og skal prøve å se det positive vi engang hadde i forholdet og bygge videre på det! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Takk for støtten igår. Våknet opp på badegulvet i dag tidlig med med dusjen forsatt rennende, men har fått tatt meg sammen litt og skal prøve å se det positive vi engang hadde i forholdet og bygge videre på det! Noe sier meg at du er tom for varmtvann Hva er problemet med deg og damen da? (du trenger ikke svare hvis det blir for personlig) Lenke til kommentar
lperik Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Noe sier meg at du er tom for varmtvann Hva er problemet med deg og damen da? (du trenger ikke svare hvis det blir for personlig) Var ganske kjølig inne på badet der idagtidlig ja! I korte trekk, i sommer fikk hun en depresjon sammen med masse feber,forkjølelser osv. Dette gjorde så hun satt av lite eller ingen tid til meg, som resulterte over tid at jeg følte meg tatt for gitt, fikk null oppmerksomhet osv. (dette er altså over lang tid) Ble en del krangling ut av det hele, jeg ble irritert og sint over småting og livet var ikke så greit. Nå har hun flyttet på folkehøgskole og vi ser hverandre maks en dag i uken og når da forholdet er så annspent som det er har vi nesten gitt det helt opp. Men det er ikke det jeg vil, og hun sier det heller ikke er det hun vil. så har bestemt meg nå for å gå skikkelig inn for at ting skal falle på plass og at vi skal klare oss gjennom dette året. Har forresten like mye skyld for at ting har blitt som det har blitt om det ikke kom godt nok ut av det jeg skrev.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg