Gå til innhold

Deppetråd vol. 1 -la oss være deprimerte!

Goophy

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Det vil bli bedre. Punktum

Nuvel...

I second that "nuvel".

Føler meg som ei berte med konstant PMS. Har iallfall humørsvingninger så det holder. De gangene jeg virkelig føler meg bra, er når noen plager meg fordi jeg har så "perfekt liv" eller faktisk sier til meg "du må leve sinnsykt digg". For det er da det går opp for meg at jeg ikke har et forbanna drittliv, lignende mange jeg kjenner.

Depper litt nå i grunn, men skylder på tenåringshormoner. Sliter med damen, sånn inni. Utenpå er alt som fryden, men av og til fyker vi nesten på hverandre. Snart to år er gått og jeg har vært i forhold siden ungdomsskolen. Føler liksom ikke at jeg får smakt på livet. Depper vel egentlig over det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Depper litt nå i grunn, men skylder på tenåringshormoner. Sliter med damen, sånn inni. Utenpå er alt som fryden, men av og til fyker vi nesten på hverandre. Snart to år er gått og jeg har vært i forhold siden ungdomsskolen. Føler liksom ikke at jeg får smakt på livet. Depper vel egentlig over det.

Jeg kjempet og kjempet.. Det varte fra rett før GK og i nesten 3 år. Fremdeles kjiipt å tenke på alt man har opplevd sammen og vite at den perioden er over, men hva er oddsene for at et slikt forhold kan vare livet ut? Vi prøvde til og med å bo sammen.. Det gikk jo enda mer skeis.. :no: Ikke kjemp deg syk.. Jeg ble kald og kynisk, og sliter med dårlig samvittighet (hvilket jeg virkelig burde ha med tanke på hvordan jeg behandlet eksen min).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Da burde du egentlig ikke føle som du gjør.

Klart det! Jeg kunne glatt slått opp med noen jeg elsket, jeg. (glatt var vel kanskje litt hardt) Tenk deg; jeg har aldri, aldri sjekket opp en jente, aldri gått på byen, nesten aldri festet alene. Så klart man føler for å sjekke fargen på gresset over den andre siden, uten at man trenger å hoppe over gjerdet av den grunn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tenker dere noen gang at hvis noen andre enn dere selv så mye som rører i deres significant other, så skal dere drepe dem? Det gjør jeg, derfor hadde jeg sikkert slitt hvis vi hadde gjort det slutt.

Overbeskyttende og sjalu jeg? Neeei.

Lenke til kommentar
Brøt helt sammen på badegulvet istad, lå å gråt i sikkert over en time. Har ikke for vane å gråte egentlig, sist var vel 4-5år siden. Ser ikke akkurat lyset nå idag..

:(

Jeg også, brøyt sammen mange ganger i går...

Det er litt godt å bare grine litt...

Men nu har jeg mannet meg opp ¨å skal ut i den tøffe verden :ermm:

Lenke til kommentar

Depresjon er som en lang tunnel. Noen tunneller er lengre enn andre, men man kommer til enden til slutt.

Hadde selvmordstanker, depresjon, og sleit skikkelig i 3 år, pga. kjærlighets-sorg.. ( gikk i samme klasse som dama for helvete.. )

Men etter det, gikk det bare oppover :love:

Jeg blir selvfølgelig deppa av og til, men akkurat det tror jeg er kroppen som har gått tom for glad hormoner. Bare naturlig å deppe av og til.

Så til deg som depper.. gjør noe du ikke har gjort før:

Lei en film, ta en tur på kino, ring en venn (om du har), og sett pris på det som faktisk fungerer i livet.

Du kommer ikke ut av tunnellen for det, men du kjører i hvertfall fortere.

Lenke til kommentar

Darkness|, Nai.. Det er slik det er.. Alle går gjennom tøffe perioder i livet men ikke alle blir deprimert.

For tiden har jeg det tøffere enn jeg har hatt det de siste årene, det er som om alle krisene har samlet seg opp de siste årene og nå kommer alt på en gang. Jeg skal innrømme jeg er deprimert for tiden og sliter med å finne lyspunkter å fokusere på, men jeg går ikke og syntes synd på meg selv og humøret mitt er bedre enn de aller fleste andre sitt selv om det har fått seg en trøkk siden sommeren.

Til de som depper vil jeg anbefale å fjerne mest mulig av fritiden, begynn å tren veldig mye om du har mye energi og overskudd. Trening virker som en rus på humøret i tillegg til at du ikke går og tenker over kjipe saker i fritiden.

Xanitra, Det beste er å ikke gå inn i tunellen, og når en først er inne i tunellen må en huske på at den alltid har 2 veier, den ene er ut av tunellen mens den andre veien er en endeløs blindvei dypere og dypere inn i fjellet. Dess dypere du kommer dess mindre lys er det rundt deg.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Xanitra, Det beste er å ikke gå inn i tunellen, og når en først er inne i tunellen må en huske på at den alltid har 2 veier, den ene er ut av tunellen mens den andre veien er en endeløs blindvei dypere og dypere inn i fjellet. Dess dypere du kommer dess mindre lys er det rundt deg.

Øøh. Du har et negativt og litt enkelt syn på det vil jeg si.

Mye rett i det du sier, men man kan ikke gå inn og ut av denne tunnellen som man vil. Tunnellen kommer man inn i ubevisst. Men når man først er inne i tunnellen vil man merke det, og da kan man kanskje gjøre noe, for å komme fortere ut av den igjen.

Jeg ønsker deg lykke til. Se en god film.. det pleier hjelpe på meg i hvertfall.

Lenke til kommentar

Depresjoner en negativ måte å tenke på, det er en ond spiral som er vanskelig å komme utav når en først er inne i den. Det stjeler alt en har av energi og overskudd så alt en gidder er å sløve hjemme, det er lett å droppe ut av skole/jobb og legge på seg hvis en i tillegg trøstespiser.

Er en sterkere enn andre i psyken vil en bare bli litt nedfor i situasjoner der andre blir deprimert. Jeg så en mann på Discovery som var med i en ulykke og legene måtte amputere en fot og begge armene omtrent ved albuen, han tok det med enormt humør og stå-på vilje. Å deppe gjør vondt verre, men det krever viljestyrke å ikke deppe..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...