Gå til innhold

Pumping og kreatin- en farlig kombinasjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

jeg har hatt den rareste opplevelsen for litt siden:P

jeg og mor var ut på en helsekost butikk og så på protein pulver

så kommer eksepditøren bort til meg og sier "Ikke kjøp den dær"

og bare "Hæ?" Nei du skjønner om du kjøper den på ej-shop.no så

sparer du flere hundre lapper.. Bare takk liksom:P

Lenke til kommentar
Økning av fett eller muskler ?

Muskler. Hadde kreatin økt fettprosenten hadde det ikke vært mye vits i å ta det ;)

Nei... Kreatin fører til at det trekkes mer vann inn i musklene, og den vektøkningen man merker er pga økt vann i musklene....

Stemmer. Derfor må man også regne med å gå litt ned når man slutter tar en pause.

Lenke til kommentar

Må neste spørre her;

Er det dumt for aktive svømmere å ta kreatin?

edit: For de som tror vann er noe man må drikke hvis man "går på" kreatin så er det feil... Alle som trener (egentlig alle) burde drikke mye vann, vann er milt sagt et vidunder middel...

Endret av Dasse
Lenke til kommentar

Skal starte med kreatin nå etter jul, får se hvordan det går...

Kan muligens poste bilde før og etter når jeg er ferdig med en "kreatin kur"

btw: det med alkohol, alt er jo relativt. Hvis du tar deg en tredagers på fylla vil du jo selvfølgelig miste mye, men å ta seg en tur på byen skal ikke være noe problem. Har hvertfall ikke tenkt og boikotte byen selv om jeg tar kreatin, selv om jeg kanskje vil ha det litt i bakhode med tanke på alkohol inntaket.

Lenke til kommentar

grunnen til at alkohol er farlig når man går på kreatin er at kreatin i seg selv "forstyrrer" væskebalansen i kroppen ved å trekke vann ut til musklene. Når man drikker blir man svært ofte dehydrert (skallebank dagen derpå). Kombinasjonen kreatin og alkohol KAN dermed være uheldig. Vet ikke helt hvor kroppen trekker væske fra når den må begynne å prioritere, men jeg mistenker den kan trekke van tilbake fra musklene, og dermed kan man risikere å få en motsatt effekt

Bare pass på å fyll to 1,5l flasker med rent vannhver morgen og før du går og legger deg om kvelden bør begge være tømt

Lenke til kommentar
Ingen som har svart på hva som skjer dersom man slutter med kreatin..

Forsvinner all/nesten/mye av effekten da (nesten slik som anabole steroider) ?

Vannet som blir trekt i musklene forsvinner ut igjen etterhvert, så man vil nok vanligvis miste de 2-3-4 kiloene man har lagt på seg grunnet kuren. Man mister også "trykket" og utholdenheten. Det er jo rimelig selvfølgelig, ellers kunne man jo tatt en "kur", sluttet noen uker, begynt på nytt og lagt på seg enormt, i det uendelige.

Lenke til kommentar
Ingen som har svart på hva som skjer dersom man slutter med kreatin..

Forsvinner all/nesten/mye av effekten da (nesten slik som anabole steroider) ?

Vannet som blir trekt i musklene forsvinner ut igjen etterhvert, så man vil nok vanligvis miste de 2-3-4 kiloene man har lagt på seg grunnet kuren. Man mister også "trykket" og utholdenheten. Det er jo rimelig selvfølgelig, ellers kunne man jo tatt en "kur", sluttet noen uker, begynt på nytt og lagt på seg enormt, i det uendelige.

Merket ikke store forskjellen etter at jeg sluttet med kreatin.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Er kreatin og Phostaghen det samme da eller? Jeg "går på" Phostaghen...

Det står på boksen at det inneholder kreatin

Har hørt at neglene er oppbygd av kreatin? Er dette tilfelle eller?

Nei, neglene er ikke bygd opp av kreatin, men av keratin. Dette er et stoff som f.eks. finnes i huden og som gir deg ru hud på steder der hud-slitasjen er ekstra stor. Enkelt forklart.

Wollis

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...