suslux Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Har en del programmer som jeg må starte, samt logge på med brukernavn&passord hver dag. Ønsker å automatisere dette. (JA, vet at dette går på sikkerheten løs). Har ingen kunnskap ang. batch og trenger hjelp... Har laget en start.bat med innholdet: start "C:\Programfiler\program1.exe" start "C:\Programfiler\program2.exc" start "C:\Programfiler\program3.exc" exit Det som skjer er at det kun det første programmet starter, mens CMD venter. Når jeg lukker programmet, åpner neste program seg. Erland Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) The bat-master er på saken din vent litt så får du svar her er svar: start "C:\Programfiler\program1.exe" /-m start "C:\Programfiler\program2.exe" /-m start "C:\Programfiler\program3.exe" exit eller start "C:\Programfiler\program1.exe" -m start "C:\Programfiler\program2.exe" -m start "C:\Programfiler\program3.exe" har hatt litt problemer med det... det du kan gjøre er å lage ett system av filer, slik: logonscript: start script1 start script2 start script3 script1: start "C:\Programfiler\program1.exe" script2: start "C:\Programfiler\program2.exe" script3: start "C:\Programfiler\program3.exe" Endret 8. september 2004 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) jeg har testet litt, har funnet ut at dette funker best: start C:\"Program Files"\program1.exe -m start C:\"Documents and Settings"\Administrator\Desktop\program2.exe -m pause husk at du setter "documents and settings" pga mellomrom og ikke i starten og slutten av adressen.... riktig: start C:\"Documents and Settings"\Administrator\Desktop\program2.exe -m galt: start "C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\program2.exe" -m du snakker på å logge deg på?? skal du ha ett script som logger deg på en annen maskin også?? her er det: net use \\maskinnavn\ipc$ /user:domene\brukernavn passord eller net use \\maskinnavn\ipc$ /user:brukernavn passord Endret 8. september 2004 av aklla Lenke til kommentar
suslux Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Takker! Har nå fått f.eks dette til å fungere: start C:\Programfiler\"Microsoft Office"\Office10\OUTLOOK.EXE /recycle -m start C:\Programfiler\"Internet Explorer"\IEXPLORE.EXE www.vg.no exit Hva gjør "-m" ? Kanskje det har noe med minimert eller maximert...Outlook ble åpnet minimert. Vet du hvordan jeg får den til å åpnes maksimert? Når det gjelder innlogging tenkte jeg ikke egentlig på en annen maskin, men mulighet for at program som spør om brukernavn og passord også kan håndteres automatisk via .bat filen. Mulig? Tenkte kanskje det var mulig å angi hvilke tastetrykk som må gjennomføres steg for steg for å fullføre innlogging... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 du spør vanskelig du... -m gjør at den har batch-fila oppe istedet for å skifte til f.eks OUTLOOK.EXE start C:\Programfiler\"Microsoft Office"\Office10\OUTLOOK.EXE /recycle -m /max start C:\Programfiler\"Internet Explorer"\IEXPLORE.EXE www.vg.no exit prøv den, er ikke helt sikker på at den funker, da jeg ikke har hatt samme problem... du kan ikke logge inn på programmer lett tror jeg, må nesten ha programmene selv for å finne det ut, men de fleste programmer har ikke mulighet for innlogging med batch Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) aklla: Har du noen linker til referanser for Batch? Reg. Google søk. Fant masse... *Spørre først tenke etterpå* Endret 8. september 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
suslux Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 /max funka bra, takk. har du noe forslag til løsning på innlogging? har forsøkt macro-program (f.eks opptak), men har ikke fått det til å fuke 100% Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 hadde jeg hatt programmet selv hadde jeg nok ordnet det... men det er vanskelig å lage noe til ett prog jeg har... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Beklager at jeg vekker denne tråden igjen, men jeg har et par spørsmål til trådstarter. Hva er det du skal logge, egentlig? Driver å utvikler et lite program som kan kjøre alle programmer du spesifiserer, ettersom jeg ble så lei av å starte programmene hver for seg når jeg utfører visse oppgaver. Det hadde jo kanskje vært greit å inkludert en liten logg også? Men da er det jo kjekt å vite hva du (evt. andre) vil logge. Programmet mitt fungerer nå (riktignok uten logging), så hvis du vil ha en kopi er det bare å sende meg en PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå