Gå til innhold

Fortsatt Varm Athlon64 på MSI K8N Plat. etter Flas

radivx

Anbefalte innlegg

Hmm Flashet til den nyeste 1.30 Biosen. Maskinen rapporterer fortsatt temperaturer på 60 tallet. Noen forslag?

Har ett 3200 XP+ m/Boxed vifte (AMD krever Boxed vifte for at garantien skal gjelde... **** iditoer...). Bruker opprinnelige greasen...

MSI K8N NEO Platinum Edition kort

Noen andre med samme problemer

har samme kort og hadde lik temp til jeg lastet ned den siste biosen (versjon 1.40)

så nå har tempen ramlet til ca 35 grader :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit:

Kan forresten legge til at PC Alert4 sier 57 grader...

Men den gir alarm på 12V... og sier at det bare er 2.16 volt i kanalen (ser ut som om MSI kanskje har glemt et 1 tall foran?!?)

Jeg har det samme kortet selv, med samme feil-rapportering på 12V'en... fant da på MSI sine sider at PC Alert ikke støtter dette hovedkortet.. så vet du det.. :)

Forøvrig bruker jeg boxed kjøler, med loadtemp på ca 49 grader. med Cool'n'Quiet aktivert ligger den på mellom 25 og 30 grader idle.. Hadde problemer med den orginale biosen og temp-måling, men etter oppgradering til 1.30 viste temp'en rett hos meg..

Endret av tor-ivar.hals
Lenke til kommentar
har veldig lyst på dette hk, men er litt usikker på skifting av bios...er det mye arbeid på denne?

Flashing av BIOS kan gjøres på to måter, enten via oppstartdiskett som inneholder ny bios, eller direkte fra et MSI oppdaterings-program som henter ny bios-versjon fra internett. Har brukt dette (bios-oppgradering fra windows med MSI-program) selv flere ganger, aldri hatt problemer med det... Er ellers veldig fornøyd med hovedkortet!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
....har uansett tenkt og kjøpe en litt bedre vifte og ArticSilver eller noe annen kjølepasta.

ShinEtsu-pastaen er den man skal bruke på Athlon64-CPU'er hvis garantien skal gjelde. ShinEtsu er uansett hakket bedre enn Arctic Silver. Arctic Silver inneholder "ledende partikler" som KAN føre til små kortslutninger som igjen kan toaste CPU'en. Shin Etsu - Hos 3dfxcool. Èn tube holder lenge.

Ang. CPU-kjølere fins det ihvertfall 2 som er GARANTERT effektive:

Zalman CNPS 7000B-CU

Swiftech MCX6400V

Endret av Aztro_Merkur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...