F.V Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) *slettet* Endret 8. september 2004 av F.V Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Er sunbeamen som er godt i stykker. Den du må klage på. At den i tillegg har gjort skade på andre komponenter, vil jeg mene du også må kunne klage TIL MICROPLEX på... Lenke til kommentar
oycob Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 De derre støtavtakerne skal da ikke lede strøm? Trodde de var av et slags tremateriale elns jeg. Nettbutikken trenger nok ikke erstatte disken din, da dette definitivt må sies å være brukerfeil. Men de strikka skal da være gode etter bare et halvt år, så der har du noe du kan klage på. Tror uansett at det blir vanskelig å få erstatning for disken av microplex. Det enkleste er vel å sende disken tilbake til nettbutikken og si at den ikke fungerte. Evt. kan du jo ta kontakt med nettbutikken (helst pr. telefon) og forklare saken, så hører du hva de sier. Men for å være ærlig; du må nok bare godta at disken er tapt Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Du er ikke erstatningspliktig. Men jeg ville allikevel ikke ha kontaktet netshopen og forklart dem om problemet. Vet aldri hva de kan finne på... Endret 7. september 2004 av ostenXX Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Eg høyrte eit lite puff og den begynte ryke s det lukta svidd. . Då oppdaga eg feilen. Strikka på hadde blitt slakke av tidens gang og harddisken hadde tatt nedi demparene av samenlimt spon og derfor tatt til å ryke og kortslutta HD-en. (viss eg har rett). Jeg tror neppe de limte sponblokkene kan kortslutte noe. - Du bør nok se etter en annen feil, f.eks hvis noen av metalldelene fra sunbeamen kortslutter kretskortet på hdd eller en defekt strømforsyningen .... Ellers kan du vel bare prøve å kjøre en ny garantisak på den nye disken. - Tross alt vet du jo ikke hva som har skjedd, og det KAN jo være en defekt disk. (Men tredje gang kan jo bli problematisk, så vær sikker på at du finner feilen før du prøver igjen.) Lenke til kommentar
F.V Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 (endret) *slettet* Endret 8. september 2004 av F.V Lenke til kommentar
F.V Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 (endret) *slettet* Endret 8. september 2004 av F.V Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Er i tvil om eg skal ringe eller ikkje. HD-en har vel ein verdi på ca 1k. Det var nok ikkje harddisk-silenceren då. men eg finn ikkje feilen og det har skjedd to ganger. Kjør en garantisak til på den. - For alt du vet er det en defekt disk. (Og nei, du kan ikke kreve erstatning av Microplex for at varen deres evt har ødelagt den) Men du må finne feilen før du prøver igjen ... få tak i noen gamle IDE disker gratis og begynn feilsøkingen Lenke til kommentar
F.V Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 (endret) *slettet* Endret 8. september 2004 av F.V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå