tunefish Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Jeg har akkurat solgt HK og cpu og ram, og skal nå ha nytt utstyr. Hører at northwood for tiden er en bedre løsning enn athlon XP, men jeg ser jo oxo at prisen ikke akkurat er jevnet ut mellom de to. Så slik det ser ut nå, så blir d nok enten northwood 1.6 eller en athlon XP 1800+. Hvilken av disse vil gi best ytelse etter normal overklokking? Det vil si så mye som er forsvarlig med luftkjøling. (Vurderer å kjøpe silent viking, noen erfaringer?) Og så trenger jeg et billig og bra HK + ram som passer til den eventuelle cpu'en. PS! CPU'en jeg nettopp solgte var en 1.4 t-bird. Strømforsyninga mi på 300W likte visst ikke å måtte yte så mye, så jeg måtte underklokke. :eek:/ Antar at dette ikke vil være noe problem med en evt p4, men hva med xp1800? Er jeg i faresonen? Og så mener jeg å ha lest at p4-hovedkortene ikke passer inn i alle kabinetter? Jeg har et litt eldre no name maxitower jeg kjøpte på multicom for noen år tilbake... Lenke til kommentar
dale Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Ta en titt på hardware.no's anbefaling for overklokkern. kjøp samme HK og CPU.. dra den "lett" til 2,4... http://www.hardware.no/anbefalinger/helmas...kker/index.html Jeg mener det er den beste løsningen for DEG, en 2,4 northwood rokker en xp1800, som du kanskje kan dra til xp1900 :smile: Gå for en northwood på 1,6 og ett asus P4S533! Lykke til med maskinen Lenke til kommentar
chma Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: On 2002-05-07 19:23, dale skrev:Ta en titt på hardware.no's anbefaling for overklokkern. kjøp samme HK og CPU.. dra den "lett" til 2,4...http://www.hardware.no/anbefalinger/helmas...kker/index.htmlJeg mener det er den beste løsningen for DEG, en 2,4 northwood rokker en xp1800, som du kanskje kan dra til xp1900 :smile:Gå for en northwood på 1,6 og ett asus P4S533!Lykke til med maskinen enig, da har du et oppgraderbart hovedkort Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Takkar og bukkar for fine, enkle og greie svar. Var bare en ting til som sagt... Kan d være nødvendig å bytte kabinett/strømforsyner? Eller er det standard atx på hovedkortet så dette ikke vil bli noe problem? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 passe på at strømforsyninga har den p4-kontakten. kvadratisk +12v strømkontakt. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 Snøft... min er ikke akkurat kvadratisk nei, tror heller vi snakker om rektangulær. Fins det konvertere, eller må jeg kjøpe ny? Hvor stor psu er i såfall nødvendig? 300? 340? Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 psu=300W er ok, overgangen du trenger er på microplex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå