Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Synes dere denne er finere slik?

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet synes jeg P-607 er en meget vellykket bil - utseendemessig. Imidlertid har jeg lenge "irritert" meg over at franskmennene (Peugeot & Citroën) designer sine nye modeller med et enooormt overheng foran. Regner med det har en sammenheng med valg av motorplassering og -konstruksjon.

På dette bildet har jeg krympet overhenget foran betydelig (altså ved å øke akselavstanden tilsvarende), men ellers beholdt bilen uendret.

Så - what say you? Burde den ha vært slik? Andre forslag?

post-133-1094584320_thumb.jpg

Endret av MyClassicT68
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JEg har kjørt en slik 607 og syntes ikke noe særlig om opplevelsen. Jeg kjørte en bil med hdi motor og automat (med mulighet for "manuell" giring).

Bilen var veldig stille og behagelig, men jeg følte ikke at jeg kjørte bilen, bare at jeg satt på. Jeg kjører for det meste gamle biler der man fortsatt merker at man kjører bil, så det kan ha noe med saken å gjøre.

Nå vet jeg ikke akkurat motorstørrelsen i bilen jeg kjørte, men den var imponerende bra. Trampet kickdown og ble trykket inn i setet. Jeg så at speedometernåla steg fort, men ellers var det ingen indikasjon på at bilen faktisk akselererte. Jeg hørte ingen forskjell.

Utseendet er helt "ok" i mine øyne, men dette er ingen bil for meg. Nå skal det sies at jeg bare kjørte bilen i 15min, fra min onkels hus og til peugeotforhandleren her i trondheim.

Det kuleste var at jeg fikk kjøre 2cv hjem :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...