Gå til innhold

Harddisk og minne oppgradering i Dell Latiude C600

Saladin

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurte på hvor jeg kan oppgradere en Dell PC som er forholdvis litt gammel. Det er en venn av meg som eier den, det er en Dell Latitude C600 modell, den har 751ghz, en Pentium 3 prosessor, som dere ser altså en litt gammel pc. Han vil oppgradere foreløpig harddisken som er på 10gb til 40gb og minne som er 128mb til 256mb. Så jeg lurte på om noen av dere visste hvor mye det koster å oppgradere det og hvor jeg kan få gjort det? Takker all svar på forhånd.

Altså en Dell Latitude C600, tror den er fra 2000 eller 2001 er ikke sikker.

Mvh

Saladin

PS folkens det skulle stå Dell Latitude på overskriften :p

Endret av Saladin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Jeg lurte på hvor jeg kan oppgradere en Dell PC som er forholdvis litt gammel. Det er en venn av meg som eier den, det er en Dell Latitude C600 modell, den har 751ghz, en Pentium 3 prosessor, som dere ser altså en litt gammel pc. Han vil oppgradere foreløpig harddisken som er på 10gb til 40gb og minne som er 128mb til 256mb. Så jeg lurte på om noen av dere visste hvor mye det koster å oppgradere det og hvor jeg kan få gjort det? Takker all svar på forhånd.

Altså en Dell Latitude C600, tror den er fra 2000 eller 2001 er ikke sikker.

Mvh

Saladin

PS folkens det skulle stå Dell Latitude på overskriften :p

Hvilkensomhelst av disse gjør susen:komplett

Når det gjelder minne så må du sjekke dette vha. Kingstons minnekonfigurator eller liknende verktøy, da laptoper har mye underlige minnemoduler.

Sjekk her kingston

Knut

Lenke til kommentar

Takk for svaret, men du får jeg ikke tak i minnebrikken her i Norge? Jeg fant den hos Kingston men jeg setter pris på hvis jeg slipper å vente og slikt pluss hvis det blir en dårlig eller ødelagt minne blir det vanskelig med å reklamere og slikt eller? Når det gjelder harddisken kan jeg putte hvilken som helst jeg vil eller, du skjønner jeg har ikke så mye greier på PCer og særlig Bærbar PC oppgradering! :p

Mvh

Saladin

Lenke til kommentar
Takk for svaret, men du får jeg ikke tak i minnebrikken her i Norge? Jeg fant den hos Kingston men jeg setter pris på hvis jeg slipper å vente og slikt pluss hvis det blir en dårlig eller ødelagt minne blir det vanskelig med å reklamere og slikt eller? Når det gjelder harddisken kan jeg putte hvilken som helst jeg vil eller, du skjønner jeg har ikke så mye greier på PCer og særlig Bærbar PC oppgradering! :p

De aller fleste norske webshopper kan skaffe deg laptopminne hvis du gir de kingstons varenummer, men jeg vet iallefall at www.mpx.no selger Kingston.

Når det gjelder disken så skal alle normale 2.5" disker (dvs. de som er 9.5 mm høye) passe. Vil du være helt sikker så velger du en disk som er mindre enn 60GB for å unngå evt. problemer med 64GB grense i Bios. Hitachi 60GB 7200RPM vet jeg at passer i C600, har 15 mann på jobben som har byttet disk til denne.

Knut

Lenke til kommentar

De aller fleste norske webshopper kan skaffe deg laptopminne hvis du gir de kingstons varenummer, men jeg vet iallefall at www.mpx.no selger Kingston.

Når det gjelder disken så skal alle normale 2.5" disker (dvs. de som er 9.5 mm høye) passe. Vil du være helt sikker så velger du en disk som er mindre enn 60GB for å unngå evt. problemer med 64GB grense i Bios. Hitachi 60GB 7200RPM vet jeg at passer i C600, har 15 mann på jobben som har byttet disk til denne.

Knut

Takk for hjelpen, biffo. Han skal bare ha 40gb harddisk foreløpig, men holder det firmaet du jobber til Østland området, Drammen/Oslo? ;) For da hadde jeg kjøpte utstyret og tatt det med til dere, hvis det er en PC-firma da??

Mvh

Saladin

Endret av Saladin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...