erik_andre Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hei Jeg har en ikke så altfor bra prossessor. (XP 2000+) og tenkte å kjøpe et nytt skjermkort til å erstatte min FX5200 (de fleste slår vel den?) Uansett har sett igjennom endel lenker på nett og kommet fram til disse tre alternativene: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123179&cks=PRL http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=122423 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123907&cks=PRL Er noen av disse verdt å kjøpe? Eller finnes det bedre alternetiver, uten at det blir for dyrt? Kan jo også drøfte om det er noe vits med et nytt skjermkort før jeg evnt. kjøper ny prosessor. Den begynner jo å bli litt gammel. Forøvrig blir PCn min veldig varm. Har satt på warning på 70 grader, og den begynner ofte å slå ut i de fleste spill som krever endel. Vet ikke om et godt skjermkort kan redusere CPU bruken, men jeg aner ikke hva slags alternativer jeg har. Takker for alle svar. Mvh Erik-André Vik Mamen Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 9800se er definitivt det beste kortet på den lista 9600 pro ex er et nedgradert 9600pro kort men er bedre enn 5700le kortet Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Av de 3 ville jeg nok valgt R9600. SE er ikke beregnet for noe særlig spilling, som jeg regner med du skal. Er det 1000,- du har tenkt deg? Eller så ville jeg anbefalt et R9800 pro kort til ca. 1800,- Edit: Leif Endret 7. september 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Forøvrig blir PCn min veldig varm. Har satt på warning på 70 grader, og den begynner ofte å slå ut i de fleste spill som krever endel. Vet ikke om et godt skjermkort kan redusere CPU bruken, men jeg aner ikke hva slags alternativer jeg har. kabinett vifte kan være tingen kjøp 2 stk og helst så stor som mulig (se hva om pa<sser i kabinettet ditt) 1 som blåser inn og 1 som blåser ut Lenke til kommentar
RiviEr Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 jeg skal sette på demper plate og sjekke om det er nokk pasta til kontakt mellom vifte/cpu. Bestilte du de 2 kabinett viftene vi ble enige om? R9800se er best for de pengene han vil bruke, og R9800 er bare designet til og spille , ikke no viss vass. -RiviEr Lenke til kommentar
guezz Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Uten tvil 9800 SE! Du trenger bare å bruke en soft-mod så har du en 9800 Pro! Jeg ser at det er 256bit versjonen av 9800 SE så du vil få en fullblods 9800 Pro. Edit: Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at det ikke er 100% sikkert at soft-moden blir vellykket! Endret 7. september 2004 av guezz Lenke til kommentar
erik_andre Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 kabinett vifte kan være tingen kjøp 2 stk og helst så stor som mulig (se hva om pa<sser i kabinettet ditt) 1 som blåser inn og 1 som blåser ut Har kjøpt én. Og det er vel en innebygd. Slik det er nå blåser begge ut, men tror ikke det er mye vits, ettersom jeg har kabinettet åpent. Har dette for jeg regner med at dette kjøler mer enn viftene, men mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
RiviEr Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 anbefaler en chieftec kabinett, 600-900 kr. får bra ned til 600 kr også.. -RiviEr Lenke til kommentar
SeT Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 IKKE kjøpe powercolor sitt 9600pro kort... veldig dårlig kjøling på det... Vet om flere som har det som måtte klokke ned hastigheten fra standard for å få det stabilt... har ikke gjort dette selv, men nå ser det ut som om det kortet har gått an... delvis vertfall(Halvert ytelsen) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Se her da ! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119234&cks=PRL Lenke til kommentar
erik_andre Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Av de 3 ville jeg nok valgt R9600. SE er ikke beregnet for noe særlig spilling, som jeg regner med du skal. Er det 1000,- du har tenkt deg? Eller så ville jeg anbefalt et R9800 pro kort til ca. 1800,- Er ikke noe must at det kommer på rundt 1000, men var en plan. Håper på et bra kort til en bra pris. Føler at det er unødvendig å kjøpe et super kort så lenge jeg har en gammel CPU. (På en annen side kan jeg jo beholde kortet når jeg skifter prossessor) Takker for svar så langt. Flere anbefalinger/synspunkter? Mvh Erik-André Vik Mamen Endret 8. september 2004 av erik_andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå