Steikern Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Noen som veit om det går an og skifte internett ip i windows? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) ja, gå på start, kjør og skriv inn cmd for å få opp dos ledetekst. skriv så inn ipconfig /release og ipconfig /renew. Ved å skrive ipconfig får du opp din ipadresse. Leverandører av Internettaksess har en såkalt "pool" av ip-adresser som er mindre enn den totale mengden kunder de har. Dette fordi alle kunder ikke er på Internett samtidig. Det vil si at teoretisk sett vil du kunne få en ny Ip-adresse hver gang du går på Internett, men praktisk sett vil det ikke skje. Det er også mulig hvis du ønsker å få ny ip-adresse å skru av datamaskinen en stund for så logge deg på Internett igjen. For eksempel et døgn. Da vil du sannsynligvis få en ny ipadresse. Det var den lange versjonen. Den korte står over :-) Endret 7. september 2004 av bono_head Lenke til kommentar
shabador Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Øhm... Da får man bare ny lokal ip-adresse, dersom man sitter på en dhcp server og lease tiden på din gamle ip-adresse har gått ut. IP-adressen som vises på internett, kan ikke forandres manuelt. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Du må stille på DHCP serveren kva ipadresse den skal tildele deg. Ole-Johan Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Øhm... Da får man bare ny lokal ip-adresse, dersom man sitter på en dhcp server og lease tiden på din gamle ip-adresse har gått ut. IP-adressen som vises på internett, kan ikke forandres manuelt. Du forutsetter at han sitter bak en router. Det fullt mulig å ha en offentlig IP-adresse direkte på PC. Dersom man har Tele2, som deler ut 3 IP-adresser pr. abbonemant, kan man faktisk dele på oppkoblingen via en switch slik at opptil 3 PCer får hver sin offentlige IP-adresse. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Du må stille på DHCP serveren kva ipadresse den skal tildele deg. Ole-Johan Dersom han setter en fast IP er det ikke lenger en DHCP server. En ISP vil heller ikke la deg som kunde bestemme selv hvilken IP-adresse du skal tildeles. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Det han spør om er jo om han kan skifte Internett Ip-adresse. Såvidt jeg vet er dette mulig. Hvis jeg har en ruter som jeg er koblet til, som gir meg en og kun en ipadresse utad, vil jeg selfølgelig kunne skifte denne ip-adressen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå