AndVorD Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Finnes det noe program som kan varsle når jeg får mail? Har for øyeblikket 5-6 mailadresser. Bruker messenger, men der er det jo bare en adresse om gangen. I tillegg bruker jeg Outlook Express, men blir jo ikke det samme, siden jeg må sjekke "manuelt"... Jeg vil ha sånn som man ser på film, sånn at når jeg kommer jeg står maskinen der å sier: "Du har mail. Du har mail" (*sa gutten veldig naivt* :-P) Uansett...noen forslag? Tusen takk! Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 MSN Plus er et tillegg til MSN som blant annet skal gjøre det mulig å automatisk skjekke flere e-post addresser. Hvis du installerer programmet, kan du skru dette på ved å velge Plus! -> Instillninger -> POP3 e-post og så fylle inn de relevante spesifikasjonene. Husk å krysse av for Aktiver automatisk POP3 e-postsjekk. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Får ikke håpe du er mye plaget med spam da, så det blir Du har mailDu har mailDu har mailDu har mailDu har mailDu har mailDu har mailDu har mailDu har mailDu har mailDu har mail..... Sånn ville det blitt hos meg (hvertfall før jeg tok i bruk Microsoft Office 2003 Outlook, som har et utrolig bra spamfilter). Outlook har forresten en slik mailnotifier som du spør etter, men det er et ganske dyrt program da... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Outlook Express (gratis) fikser ihvertfall flere kontoer og regler for behandling av inngående mail. Lenke til kommentar
bragoon Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hvilke mailadresser har du (altså det etter @...) Ikke alle adresser støtter POP3 eller IMAP, så da må du finne deg i å sjekke hver enkelt på web. Hvis det er POP- eller IMAP-adresser kan du f.eks bruke Operas innebygde mailklient. (eller hvilken som helst annen) Hvis du bruker Hotmail kan denne leses fra Outlook Express Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Er ikkeno problem å få en "you got mail" sampling til å spille når Outlook får inn nye mails. Sjekk i kontrollpanelet, sound and audio devices. Under Sounds er det en egen ting i menyen som heter "New Mail Notification". Der kan du velge å bruke hvilken som helst lyd du vil (også wav-samples fra HD). Outlook kan sjekke så mange kontoer du orker, så da burde du være safe. Popup kan du også sette opp i Outlook (express eller vanlig). Let inni options-menyene. Finnes vel eksterne programmer som kan spille av lyd og få frem popup. Men jeg tror du blir VELDIG kjapt lei det altså. Mange på jobb som hadde en popup fra outlook hver gang de fikk mail. De fleste slo den av etterhvert siden den spretter i forgrunn for alle prosesser du driver med. Kan sitte og skrive noe i Word, så låses plutselig cursoren når mail-popupen kommer. Irriterende. Endret 7. september 2004 av Bitex Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 jeg har testet msn plus sin pop3 ting. Hva skal jeg skrive på server ? når det er snakk on gmail.. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=291634&hl=gmail Endret 8. september 2004 av Saft-is Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 jeg har testet msn plus sin pop3 ting. Hva skal jeg skrive på server ? når det er snakk on gmail.. Gmail har vel ikke POP3-støtte? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 nope, ikke pop3 støtte, men det blir vel med IMAP støtte i fremtiden får vi håpe iallefall... Lenke til kommentar
AndVorD Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 nope, ikke pop3 støtte, men det blir vel med IMAP støtte i fremtiden får vi håpe iallefall... Har nå lastet ned og installert en prøveutgave av et program som heter Mailbell 2.13. Det virker som et bra program og jeg har nå lagt til et par hotmail- adresser for å teste ut. Det jeg nå kunne tenke meg er å legge til en gmail-adresse. Dessverre vet jeg ikke om dette er mulig. Gmail støttes vel ikke enda av f.eks. POP3, MAPI, IMAP 4...lr er jeg bare utrolig lite oppdatert? Hva er i såfall "Incoming mail server" for gmail? Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå