Jonas Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Heisann Har sett litt på DirectX nå, og har lyst til å prøve, men jeg aner ikke hvordan. I eksemplene pleier det å være *.c filer. Hvilket program er de laget i? Hvordan kan jeg lage animerte modeller? Er det en eller annen form for action-greier man kan legge inn, eller gjør man det i koden? Jonas Lenke til kommentar
asware Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Er ikke *.c filer C++ filer? Er ikke sikker så rett meg hvis jeg tar feil... Lenke til kommentar
jajajalla Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Sikker på du ikke mener *.x - filer??? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Det er jo tross alt bare en filending, så c++ filer kan godt bruke den samme. Synes bare å huske det var *.c Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg kunne ikke finne noe relevant for filendingen *.c på fileext.com, så det må nesten være et selvstendig format for et enkelt eller et fåtall spill. I DirectX må man i alle fall bruke *.x filer (eller selv utvikle en algoritme for å skape tredimmensjonale objekter). Disse kan man lage med de fleste sofistikerte 3D-programmer, men enkelte krever plug-ins for å klare dette. Du kan se på flere 3D-programmer her: http://objects.povworld.org/links7.html Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 3d max studio bør vel fikse det, tror dere ikke? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Dessverre tror jeg ikke at 3D Studio Max støtter .x-filer, men du kan muligens konvertere filene dette programmet skaper med følgede verktøy: http://www.codeproject.com/useritems/Conv3...lity_Helper.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå