Langbein Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Kanskje man ikke må skrive noe i Windows, men man må dobbelklikke, og så klikke "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next", "Next" Så er programmet installert EDIT: Glemte en ting, man må selvsagt restarte maskinen også før man får brukt programmet. Endret 12. september 2004 av Langbein Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg føler meg hvertfall mer hjemme hos tastaturet enn hos musen. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg foretrekker mus. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 det jeg mente i hovedsak var at alt ikke er like enkelt i Linux som det er i Windows.hvis du skal installere progs i Windows så trenger du ikke å skrive en ting. hvis du f. eks skal installere .tar.gz eller .tgz så må du jo skrive noe. Apples to oranges. Det du bør sammenligne tar.gz filer med er når du får kode som du må kompilere selv (og ja, jeg HAR sett det i windows), eller i noen tilfeller en zip fil uten install (pakk opp og kjør exe). Hvis du tenker på de fiine grafiske installerene som går "Next", "I accept", "Next", "No spyware please", "No, not even that one", next, next, dont register, next next, please fill in your serial key, next, finished eller microsoft installer dingsene så sammenlign de med apt/rpm/zero-install og lignende. Den store forskjellen er vel kulturen i de forskjellige miljøene. Linux er ikke en spesiell arkitektur, eller et spesielt system. Så folk har foretrukket kildekoden, og så kompilere den til sin arkitektur og sitt system. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Installasjonssystem er dessverre et av GNU/Linux' svakeste punkter... Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Derfor jobber folk hardt med å fikse det http://zero-install.sourceforge.net/ http://autopackage.org/ pluss de mer tradisjonelle, som apt/deb/rpm (med f.eks synaptic), yum/rpm og emerge Endret 14. september 2004 av Terrasque Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Langtifra. automake'en er fin og ryddig. Windows er rotete. klikke klikke klikke - lete i 5 minutter etter hvor det er hen i startmenyen... starte. GNU/Linux: tar (z/j)xvf program; cd program; ./configure && make && make install; program Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå