Gå til innhold

Mer matrix stuff

Anbefalte innlegg

Kommet et lite stykke på vei. Feilen med at lakken prellet av var at underlaget på platen var for glatt. Etter å fjernet all lakk tok jeg dremel med stålbørste og freste hele sidedøren og kabinett full av riper. For at lakken skal feste seg bedre. Etterpå vasket jeg over med unirens. En slag tynner som renser bort fett, smuss og fordamper fort.

Ihvertfall, takk for tips med matrix koden. Her er litt av forarbeidet. Jeg droppet primer denne gangen og sprayet rett på metallet.

01.jpg

Hovedkassen dekket til med papir innvendig. Skal vise senere hvordan en

får innsiden til å skinne som speil. Med resin polish og timesvis pussing og gnikking.

02.jpg

Første strøket med lakk. Lar det tørke en uke for så teste hvor godt det egentlig

henger uten primer eller grunning.

07.jpg

Et strøk med klarlakk og polering på dette senere og kassa kan brukes som speil.

03.jpg

For selve maskin koden. Max20 lakk. Jeg stoler såpass på lakken denne gangen

og skylder på dårlig forarbeid sist. Lakken tørker ganske fort, og dette er en kombinasjon av grønt og hvitt. For å få forskjellige nyanser. Senere når det har tørket skal jeg klistre bokstavene over, deretter lakke et fint strøk med svart som på kassa.

matrix.jpg

og når klistremerkene er fjernet vil det forhåpentligvis ligne dette. At det er

en kombinasjon av grønt og hvitt i bokstavene.

06.jpg

To bilder med forskjellig lysforhold.

05.jpg

Går ann å speile seg allerede.

Måtte forte meg inn med platen før regnet kom. Det beste stedet å la lakken tørke er hvor varmekablene finnes.

04.jpg

Måtte forte meg inn med platen før regnet kom. Det beste stedet å la lakken tørke er hvor varmekablene finnes.

Endret av Shiva
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...