Shiva Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Kommet et lite stykke på vei. Feilen med at lakken prellet av var at underlaget på platen var for glatt. Etter å fjernet all lakk tok jeg dremel med stålbørste og freste hele sidedøren og kabinett full av riper. For at lakken skal feste seg bedre. Etterpå vasket jeg over med unirens. En slag tynner som renser bort fett, smuss og fordamper fort. Ihvertfall, takk for tips med matrix koden. Her er litt av forarbeidet. Jeg droppet primer denne gangen og sprayet rett på metallet. Hovedkassen dekket til med papir innvendig. Skal vise senere hvordan en får innsiden til å skinne som speil. Med resin polish og timesvis pussing og gnikking. Første strøket med lakk. Lar det tørke en uke for så teste hvor godt det egentlig henger uten primer eller grunning. Et strøk med klarlakk og polering på dette senere og kassa kan brukes som speil. For selve maskin koden. Max20 lakk. Jeg stoler såpass på lakken denne gangen og skylder på dårlig forarbeid sist. Lakken tørker ganske fort, og dette er en kombinasjon av grønt og hvitt. For å få forskjellige nyanser. Senere når det har tørket skal jeg klistre bokstavene over, deretter lakke et fint strøk med svart som på kassa. og når klistremerkene er fjernet vil det forhåpentligvis ligne dette. At det er en kombinasjon av grønt og hvitt i bokstavene. To bilder med forskjellig lysforhold. Går ann å speile seg allerede. Måtte forte meg inn med platen før regnet kom. Det beste stedet å la lakken tørke er hvor varmekablene finnes. Måtte forte meg inn med platen før regnet kom. Det beste stedet å la lakken tørke er hvor varmekablene finnes. Endret 7. september 2004 av Shiva Lenke til kommentar
jingt Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 kanskje du skulle ha postet det under worklogs Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 kanskje du skulle ha postet det under worklogs Tja... Dette kan bli utrolig tøft, lykke til! Lenke til kommentar
FORD..NOZ Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 dette så veldi interesant ut,jeg er jo fan av matrix så jeg må vel følge med på dette å då! Gleder meg til updates allerede!! lykke til! Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Skal jeg bare poste det her, eller lage worklog? Må jeg ta alt fra begynnelsen av. Ihvertfall, bokstavene var gøy å klistre på. Spørs hvordan jeg skal få dem av når jeg har lakket over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå