Elyas Machera Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg holder på med en skoleoppgave, oppgaven er som følgende: Beskriv en av de store flyktiningstrømmene i nyere tid, for eksempel fra Afghanistan eller Rwanda/Burundi. (Beskriv tid og sted og prøv å finne ut hvorfor menneskene flyktet, og hvordan leveforholdene er/var i flyktningeleirene. Jeg har valgt Rwanda/Burundi, kan noen hjelpe meg? Ikke bland inn noe særlig politikk, hvis det kan unngås. (f.eks at FN skulle ha grepet inn lenge før, FN fungerer ikke etc) Synes det er vanskelig å finne ut alt dette med å søke på internett, eller å bruke leksikon. Hvis dere bruker linker, link til ganske nøytrale web-sider, jeg vil ikke ha NewsMax, Fox, Klassekampen e.l. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Wikipedia kanskje? Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Wikipedia kanskje? Prøvde Wikipedia, men fant ikke det jeg lette etter, men nå skal det sies at jeg ikke er særs god til å finne fram på Wikipedia. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Denne siden er teknisk ustabil, men svært seriøs som utgangspunkt for videre leting -> Uppsala Universitet - fredsforskning CIA tilbyr alltid masse harde facts CIA - Rwanda En god måte å angripe problemet på er å søke i nettavisers artikkeldatabaser. Du kan også søke etter konfliktdatabaser, som den Uppsala Universitet pleide å hoste, men som desverre for det meste ligger nede. Endret 7. september 2004 av baldviking Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Takker Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 når det gjelder Rwanda så bør belgiske aviser ha masse stoff om det. Belgia er på godt og vondt ganske så sentrale under massakren. (om det finnes engelsksrpåkelige belgiske aviser på nett da) Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 I vår var de stor interesse i Frankrike rundt etterforskningen av landets rolle i konflikten/massakren. Men igjen er et spørsmål om kildene finnes på engelsk. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 I vår var de stor interesse i Frankrike rundt etterforskningen av landets rolle i konflikten/massakren. Men igjen er et spørsmål om kildene finnes på engelsk. Man har alltid BabelFish (www.altavista.com) Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) FNs egen organisasjon for flyktningearbeid burde vel ha informasjon eller linker -> UNHCR Edit Hvordan går oppgaven? Fått levert den? Ble det bra resultat...? Endret 10. september 2004 av baldviking Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Hvordan går oppgaven? Fått levert den? Ble det bra resultat...? Oppgaven går fint den, skal levere den på mandag. Takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå