Gå til innhold

Passer OCZ 3200 til K8NSNXP?

Peprepupp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg ser at i guiden over hvilke rambrikker som passe til hvilke hovedkort, at OCZ 3700 Gold ikke passer til Gigabyte K8NSNXP (sånn det skrives?),  men så lurte jeg på om OCZ 3200-brikker passer? (disse)

Takk!

Joda både de og 3700 passer til det hovedkortet , du må bare oppdatere bios, problemet er fikset der. Har selv det hovedkortet med ocz ram

Bios oppdaterer du enkelt ved å inntalere programmet "bios" som ligger på cdèn som fulgte med , dette er meget enkelt å bruke .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Nei,men fordelen med 3700 er at den kan kjøres synkront med cpu om du klokker høyt .

Litt off topic kanskje: MEn hva mener du med å kjøre minnet synkront med CPU ?

Hvordan kan du IKKE kjøre minnet syncront med CPU ?

Jeg har PC4000 minne og kjører min AMD 3200+ 64bit slik (10.5 x 225) slik at jeg får minnet opp på 500 mhz

Har forresten samme hovedkort som deg bare i socket 754

Lenke til kommentar
De funker ja, men har du ikke siste bios(er) på hovedkortet vil de ikke kjøre på 400 MHz. Tror det var sånn det var :ermm:

Edit: Gå din vei leif!

Joda, de stod på 400 også før jeg oppdaterte biosen... auto-detect timings er dog noe høyere enn spesifisert, men det er ikke noe problem å skru de ned.

Disse brikkene kan klokkes (langt) over 500 MHz

Test

Test2

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal klokke, så trenger du vel strengt tatt ikke E.B. Finn en brikke som takler 2-2-2-5 i 400MHz/PC3200 (f.eks. R-2), så får du den beste ytelsen du kan utnytte.

De brikkene kan også klokkes langt hvis du ønsker dette, men da må du kanskje gi den litt slakkere timings.

Endret av abraxa
Lenke til kommentar
Litt off topic kanskje: MEn hva mener du med å kjøre minnet synkront med CPU ?

Hvordan kan du IKKE kjøre minnet syncront med CPU ?

Det er ganske enkelt, du må bare stille på noe i bios som heter FSB:DRAM frequency eller noe sånt... Du velger da hvilket forhold du skal kjøre RAM og FSB i i forhold til hverandre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...