El Matador Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Når jeg kobler sammen pcene finner de hverandre helt fint. (2stk krysset kabel) han klarer å hente filer ifra meg men jeg klarer ikke å hente filer fra han. Det kommer bare opp men boks der det står tast inn passord. hvilket passord da? hvor finner jeg det? kan noen hjelpe meg? Kan han få internett gjennom meg? hvordan? Endret 7. september 2004 av Kissa4ever Lenke til kommentar
agony Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Høres ut som at han har ikke aktivert guest kontoen sin, og har passord på sin egen konto, derfor du får spørsmål om passord. Få han til å skrive det inn, evt aktiver guest brukeren, eller lag din egen konto hos han. Edit: Du kan også få han til å laste opp det du skal ha av han om dere ikek får til noe annet. Endret 7. september 2004 av agony Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 eneste måte jeg vet om, hvor vennen din kan få internett gjennom deg, er at du har en hub\ruter\switch som du kobler opp til ADSL ruteren, også kan du plugge opp flere pc'er til nettet.. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Min Gjeste konto er også deaktivert. Går det and å endre tilgangen til pcen hans på et vis? slik at han ikke har gitt meg tilgang eller noe sånt? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Når jeg kobler sammen pcene finner de hverandre helt fint. (2stk krysset kabel) han klarer å hente filer ifra meg men jeg klarer ikke å hente filer fra han. Det kommer bare opp men boks der det står tast inn passord. hvilket passord da? hvor finner jeg det? kan noen hjelpe meg? Kan han få internett gjennom meg? hvordan? Fildelingsproblematikken er besvart over. Hvis du vil dele ut nett til kompisen din via din maskin avhenger metodikken av hvordan du er koblet til nett. Hvis du har en ADSL kobling fra en leverandør som bruker PPPoE (passord og brukernavn over nettverkskabel, f.eks. Telenor), så er det veldig enkelt. Det du da må gjøre er å koble begge PCene inn i en hub eller switch, høyreklikke på oppkoblingen til Telenor ADSL og velge at den skal være delt, for så å sette opp maskina til kompisen din til å bruke DHCP. (Dette gjøres under TCP/IP innstillingene i nettverkstilkoblinger.) Samme metodikk bruker du for f.eks. ISDN- eller modem- oppkoblinger. Med NextGenTel eller andre som leverer routerbaserte løsninger må du enten bruke en switch eller ha to nettkort i den PCen som skal dele ut tilgangen. (Ett til internett, ett til den andre PCen.) Bare post hva du har og hvordan du er oppkoblet så skal jeg lage en steg for steg hvis du trenger det. -KJ Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Fikk det til det var han som ikke hadde satt opp en innstiling. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 I slike tilfeller er det veldig fint om du poster hva dere gjorde, slik at andre med samme problem kan prøve det. Dermed slipper vi femten poster med spørsmål uten at noen kommer med løsninger. Fint at dere fikk det til i alle fall! -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå