Gå til innhold

Hvilken ram blir bra her?

Christer1

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har Abit A17 og pentium 4 2,8 ghz.

Hvilken ram blir bra her?

Skal bestille ram, så lurer på hvilken som blir bra her?

Skal ha en 200gb Seagate S-ATA harddisk hvis det har noe å si

Tenkte på rundt 1000 kr. For en 512 brikke, også kan jeg oppgradere senere til 1 gb. Eller lønner deg seg å kjøpe 1 gb brikke med engang?

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

Det lønner seg og kjøre to like brikker i stedet for en. F.eks 2 x 256.

Har det kortet selv og prøvd ut mange forskjellige brikker.

Disse brikkene er gode, men ligger litt over 1000,-

Crucial BallistiX PC3200 256MB x 2= 1270,-

Kingston Hyper X PC3200 256MB x 2 = 1100,-

Endret av a_sondre
Lenke til kommentar

Kjøp 2 like brikker, og vis hovedkortet støtter dual channel så får du enda litt mer ytelse ut av brikkene, det kjører jeg 2x 512 brikker.

Spørs hva pcen skal brukes til, men værtfall til nye spill(som jeg vet at du ikke skal spille etter hva du har sakt værtfall) så er det et must med 1024 mb. merka stor forskjell fra 512 til 1024, sånn at det er sakt, men ellers ser jeg ikke noe behov for 1024 mb med ram.

Christer hvorfor ikke lage en stor tråd i hjelp jeg skal ha ny pc kategorien istede for å lage separate topicer?

et lite tips bare :)

Edit: hakke sett over posten min, så det er nok et par skriveleifer her å der.

Og jeg har twin mos brikker og de er helt suverene, har heller ikke hørt at folk med twin mos har hatt noe særlig problem med stabilitene, eller andre kjente problemer anngående minne brikker :thumbup:

Endret av remy5
Lenke til kommentar

Jo.. For det blir ikke helt ny pc.. Bare minne og skjermkort. Resten vet jeg hva jeg skal ha. Untatt kabinett da. Tror det blir lian li. men må finne noen tester som kanskje viser at de er stille. Men jeg vil ha 1 brikke, for å oppgradere senere. Da jeg blir lei. Uansett, så merker jeg nok stor forkjell fra 2100 brikker til 3200 brikker.. ;)

Edit: Kjøpte meg 2x512 OCZ brikker.. ;)

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...