fiskfisk Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Det er på tide å avgjøre hvem som er kongen eller dronninga av skogen, og vise Formel 1-gutta hvor menn er menn og damer er damer. Nordisk Film inviterer til NM i WRC 3, og du er på gjestelista. Les artikkelen her Lenke til kommentar
darker Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 hvordan ratt og pedaler skal det brukes? Noen som vet? Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Det kan nok fort variere mellom de ulike kvalifiseringsstedene - det er iallfall ikke gått ut sentralt med noe informasjon om akkurat dette. På finaledagen blir det nok det samme for alle, ettersom det er planlagt et stort opplegg. Lenke til kommentar
darker Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 litt keen på å kjøpe ratt og pedaler, men en stund siden jeg har sett noen tester på ting nå. Hva anbefales nå om dagen? Samme som for 1 års tid siden? Lenke til kommentar
att Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Må man bruke ratt og pedal på konkuransen, eller er kontroll også tillatt ? Er vel som de fleste, mye bedre med kontroll, enn med ratt og pedal. Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hentet fra http://www.wrcnm.no/ § 1 Biler og utstyr § 1.1 Bare biler i WRC-klassen med full oppgradering kan brukes. Hvilken bilmerke du velger er opp til deg selv § 1.2 Du kan velge om du vil kjøre med manuell giring eller med automatgir. § 1.3 Oppsett av bil (fjæring etc.): Ikke lov under kvalifisering, men lov i finalen. § 1.4 Tider oppnådd med ekstrembiler eller konseptbiler teller ikke. § 1.5 Det må brukers ratt og pedaler. Håndkontroller er ikke lov. § 1.6 Man må sitte i bilen, evnt. bruke "bumpercam". Det er ikke lov å se bilen bakfra under kjøring. § 2 Realisme i kjøringen § 2.1 Det er ikke lov å bevisst bruke fullstendig urealistiske manøvrer. Eksempler: ---> Ikke lov å skli på rekkverket i hårnåssvinger eller bevisst bruke rekkverket for å oppnå bedre tider. ---> Ikke ta snarveier som man ALDRI ville gjort i virkeligheten. ---> Bruke farlig terreng (fjell etc.) som bråbrems for å slippe å bremse på vanlig måte § 2.2 Ved trær, skilt, rekkverk, fjell samt andre hindringer før svinger så gjelder "Dogleg" prinsippet, dvs. at det ikke skal være noen objekter mellom deg og veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg