Gå til innhold

Hardisk som knittrer

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig satt opp en ny maskin. Alt går bra lydløst kabinett, men hardisken min knittrer konstant det har den ikke gjort før.Det er som om den skanner etter virus heletiden.

Det er en IBM ATA 100 7200Rpm harddisk. Kan det ha noen med at ide kabelen går først inn i hardisken og enden av kablen slutter i Plextor 16x brenneren min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-05-07 17:29, Zafar Iqbal skrev:

Jeg har nylig satt opp en ny maskin. Alt går bra lydløst kabinett, men hardisken min knittrer konstant det har den ikke gjort før.Det er som om den skanner etter virus heletiden.

Det er en IBM ATA 100 7200Rpm harddisk. Kan det ha noen med at ide kabelen går først inn i hardisken og enden av kablen slutter i Plextor 16x brenneren min?

Det kan nok være at din IBM disk har lyst til å følge et par tusen andre IBM disker i grava.. de har en tendens til det..

Bytt den inn på garantien og ta backup av data..

Lenke til kommentar

har også hatt noen lignende problemer med at den søker etter noe, og vist du f.eks prøver å browse harddisken er det nesten som hele maskinen stopper opp, lukker man alt så fortsetter den men slutter etter en tid.

kjøre en Scan Disk, det kan være at du har noen Bad Sectors, kanskje det hjelper, ellers så vet jeg ikke hva det kan være

Lenke til kommentar

min 75gxp 45 GB begynte også å "skrape" her om dagen... Litt mer enn vanlig. Nå finner ikke BIOS den en gang...

Vi var 3 stykker som kjøpte en sånn disk hver, og en av de andre har begynt å lage ulyder innimellom. JEG hadde prøvd å få meg en ny på garantien hvertfall...

Med det ryktet til de diskene burde man vel kunne få byttet dem. (håper jeg)

bertie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...