Gå til innhold

Ny PC, Hvilket av disse 4 alternativene? (HASTER)


Anbefalte innlegg

Ok. Her kommer 4 forslag! Hvilket skal jeg velge? Bestiller imorgen!

 

Alternativ 1: SOCKET 775

Intel Pentium 4 550 3.4GHz/800 MHz/1MB

Gigabyte GA-8ANXP-D Intel925P

OCZ DDR2 1024MB EB Dual Channel Platinum

POV GeFORCE 6800 ULTRA 256MB Retail (Ikke PCI-E)

 

Alternativ 2: SOCKET 775

Intel Pentium 4 550 3.4 GHz 1MB

MSI 925X NEO Platinum-54G Mainboard

Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB KIT

PowerColor Radeon X800XT 256MB PCI-E

 

Alternativ 3: SOCKET 939

Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized

POV GeFORCE 6800 ULTRA 256MB Retail

 

Alternativ 4: SOCKET 939

MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR

Gainward GeForce 6800 GT 256MB "DOOM3" AGP

 

På forhånd takk.

 

Om du mener at et av systemene kan mixes/endres, please let me know. Ellers tiper jeg at jeg har fått med meg bra ting på listen! Pcen skal brukes til Spill, video og lydredigering

 

Moderatoredit: Hvem -> Hvilket

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv alternativ 4 med ATI Radeon X800XT , og har godt intrykk av det hovedkortet og den CPU. I de fleste tester banker Athlon 64 3500 + (939) Pentium 3 3500 , så Athlon 64 3500+ er mest CPU for pengene .

 

Alternativ 3 har bedre grafikkort enn 4 , så hvis du spilller mye ville jeg valft alt 3 .

:hmm::hmm::hmm::hmm::hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Hvor mye bedre en P4 er egentlig AMD64? Jeg mener, min søster har en AMD64 3000+ og et Gainward 6800 kort, men jeg har alikevel et raskere system, både ved å benche PC'en, men ikke minst ved "vanlig" bruk.

 

Ved å multitaske mellom gmax, CAd og Trainz og en hel del internett-linker som er åpne +++, så går Alt+TAB-skiftingen mellom disse programmene uten venting og rykking på min PC, samme hvor lenge jeg holder på.

 

På hennes maskin resulterer et slikt bytte mellom Trainz og gmax for eksempel, en blåskjerm og prosessoren er konstant, mer eller mindre, på 100% forbruk. Det betyr at uansett hva hun eller jeg vil holde på med mellom tegningen og andre programmer, da går alt i "rykk og napp" og føles virkelig langsomt! Ved å bare kjøre et spill alene på hennes maskin, så føles den rask og leverer kansje noen frames bedre en min maskin, men prøv å multitaske skikkelig og jeg vil mye heller velge en P4-basert maskin!

 

Jeg vet ikke helt, men føler at folk ser alt for mye på hvor raskt et system testes i forhold til et annet, skulle ønske det var flere testere der ute som også testet systemet i bruk under et seriøst multitaskings miljø!

 

For meg har erfaringen så langt vært at AMD64 er et skritt tilbake til den verdenen som vi hadde for noe tid siden da det vanlige var å vente når man ville ha PC'en til å utføre en handling... :ermm:

 

Ice T

Lenke til kommentar
Hvor mye bedre en P4 er egentlig AMD64? Jeg mener, min søster har en AMD64 3000+ og et Gainward 6800 kort, men jeg har alikevel et raskere system, både ved å benche PC'en, men ikke minst ved "vanlig" bruk.

 

Ved å multitaske mellom gmax, CAd og Trainz og en hel del internett-linker som er åpne +++, så går Alt+TAB-skiftingen mellom disse programmene uten venting og rykking på min PC, samme hvor lenge jeg holder på.

 

På hennes maskin resulterer et slikt bytte mellom Trainz og gmax for eksempel, en blåskjerm og prosessoren er konstant, mer eller mindre, på 100% forbruk. Det betyr at uansett hva hun eller jeg vil holde på med mellom tegningen og andre programmer, da går alt i "rykk og napp" og føles virkelig langsomt! Ved å bare kjøre et spill alene på hennes maskin, så føles den rask og leverer kansje noen frames bedre en min maskin, men prøv å multitaske skikkelig og jeg vil mye heller velge en P4-basert maskin!

 

Jeg vet ikke helt, men føler at folk ser alt for mye på hvor raskt et system testes i forhold til et annet, skulle ønske det var flere testere der ute som også testet systemet i bruk under et seriøst multitaskings miljø!

 

For meg har erfaringen så langt vært at AMD64 er et skritt tilbake til den verdenen som vi hadde for noe tid siden da det vanlige var å vente når man ville ha PC'en til å utføre en handling... :ermm:

 

Ice T

"Pentium 4 3.0GHz PC800, Corsair TwinX XMS3200LL 1024 MB, 1 stk. WD Raptor 74GB S-ATA" <--- der har du nok svaret ditt.

 

For det første så ER p4 bedre på multitasking, og går kanskje ut i fra sin søster ikke har samme ram og kjapp disk som du har...

 

 

Men når man snakker fx-cpu'ene, så er det RAW power.

Lenke til kommentar

Hentet mine deler som var nesten helt likt ditt alternativ 4 på posten i dag. Eneste forskjell er at jeg har et Sapphire X800 PRO VIVO.. Har installert alle deler og alt nå, og førsteinntrykket mitt er ekstremt bra. Boxed-kjøleren til 3500+ er stillegående og kjøler bra, har en temperatur på rundt 45 grader ved load. Jeg er først og fremst en spiller når det kommer til direkte PC-bruk, og til spill er jo AMD som kjent ganske overlegen Intel i pris/ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...