Xell Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Afseth skrev (2002-05-08 10:42):Dagens priser : Telenor, 386/128 (tror jeg det var?) : 450,- Nextgentel 628/386 : 398,- Forskjellen er ganske stor her og nå setter Telenor snart opp prisene, og da blir forskjellen ENDA større. NGT vil kanskje sette opp prisene de også, men jeg tror det kommer mye senere enn Telenors prisoppgang, for de skjønner nok nå hvor mange nye kunder de får på grunn av Telenors dårlige og lite gjennomtenkte ideer. Det6 hjelper jo ikke det fnugg at NGT er billigere enn Telenor og mest sannsynelig kommer til å få en enda større diferanse, når man ikke har mulighet til å bli kunde hos dem. De viser ikke engang antydning til at de har tenkt å bygge ut. Jeg skulle gjerne hat NGT istede for telenor, men nå bindingstiden min går ut i desember skulle det ikke forundre meg om de fortsatt ikke har noe å tilby. Da kommer jeg til å vurdere prisen på SDSL mot den reelle utgiften hos Telenor. edit: viser seg at jeg nå kan få NGT . intill i forige uke har det stått at de ikke hadde planer om å bygge ut sentralen. Når binningstida mi går ut skal jeg sterkt vurdere å skifte. må jo selvsagt også se på hvordan NGTs priser endrer seg. _________________ "Det er bare de dumme som rydder - geniene behersker kaos." [ endret av Xell den 2002-05-08 14:36 ] Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 10:03, julle skrev:Hvorfor er det ingen som nevner at vi allerede betaler forskjellig etter hastighet. Noe som også går på hvor mye det er mulig og ta ned.Som jeg ser det så har Telenor allerede satt en pris på dette med forbruk. Da kan de ikke komme med tilleggs avgift for det samme..Skal de gjøre dette så må alle får max hastighet da. syns det er et godt poeng. Det gjelder å gjennomskue "tilbudsretorikken" til Telenor, ikke la dem slippe (billig) unna med hva _de_ mener er rettferdig prispolitikk. Lenke til kommentar
Nimsi Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Det er noe annet ALLe har glemt også...nextgentel har ikke uendelig stor tilgang på sentralene, telenor har kutta på hvor mye av sentralene de andre firmaene kan bruke, så det betyr at de har vunnet igjen...Hvis man ikke får hos de andre adsl firmaene må man fortsatt sitte med ræva på telenor sine dyre og dårlige linjer. Tenk på det... Lenke til kommentar
chma Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 etter hva jeg har skjønnt bygger ngt ut der de mener det er nødvendig husker ikke hvor jeg leste dette på nettet, men jeg tror dett er riktig. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 18:41, chma skrev:etter hva jeg har skjønnt bygger ngt ut der de mener det er nødvendighusker ikke hvor jeg leste dette på nettet, men jeg tror dett er riktig. jumbo jet den var ny (amd)?? Lenke til kommentar
Anders20 Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Problemet her er at hvis Telenor bestemmer seg for å lage en ny standard så må de andre følge etter! Ja, jeg er klar over at Nexgentel har egne sentraler og utstyr men det hjelper ingeting, de leier fortsatt kobberet og alt Telenor bør gjøre er å øke leie av kobberet. Da har det null betydning at Nxgt vil beholde den gamle standarden, for de får ikke noe valg. Jeg har selv lyst til å gå over til Nextgentel,noe jeg helt sikkert gjør når bindigstiden min er ute, men at Nexgentel MÅ følge etter Telenor etterhvert er jeg 100% overbevist om. Det er Telenor som avgjør i det lange løp, dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå