Chrian Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Har en 1700/512 linje fra NGT og har oppdaget at hastigheten ut aldri kommer over ca 400kb/s, innhastigheten ligger alltid litt over 1700kb/s. Kontaktet NGT i forrige uke med spørsmål hva som er problemet, svaret er at maks. teoretisk uthastighet er 418kb/s på et Charlie abonnemang, resten av kapasiteten går til overhead. Inn har de gitt meg en linje som er på ca 2100kb/s noe som gir en netto på ca 1700kb/s. Kundebehandler kunne ikke svare hvorfor ikke uthastigheten var økt også slik at den reelt ble 512kb/s. Mao. jeg får ikke den uthastigheten de reklamerer med, er det noen som har gått videre med dette og gjelder det samme for andre ISP? Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Det er så lite uthastighet du har mistet , tviler sterkt på at du merker sånn forskjell hvis uthastigheten din blir justert opp til 512.... Lenke til kommentar
Konge Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Overhead er alltid beregnet inn på hastigheten som ISP gir deg inn . Dette bruker de fintune slik at du garantert får hva du betaler for men problemet ligger i at brukere av DSL ofte vil ha sitt overheng justert til også å dekke uthastighet . La oss anta at du er snill gutt og kun ønsker å sende dine familiebilder til bestemor i Kautokeino men det er ikke alltid slik . Grunnen er vel at belastingen på UT hastigheten koster mere siden denne i 90-100% av tilfellene vil være på 100% mens belastingen på INN hastighet ofte etter visse beregninger på langt under 50% av hva du får . Er det ikke da "lurt" å ikke gi deg dine 512 , altså mere slik at du får 512 . På min 4096/640 så ligger jeg som oftest på 550 eller deromkring men til prisen jeg betaler så klager ikke jeg Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Det er så lite uthastighet du har mistet , tviler sterkt på at du merker sånn forskjell hvis uthastigheten din blir justert opp til 512.... Jo, på Cs servere så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå