Gå til innhold

1024 2700 eller 512 3200?


Micern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har en athlon 3000 64

kjører ikke de på 200mhz "fsb"? PC2700 tilsvarer jo 333mhz (166DDR), da vil du få et underklokket system, siden multiplier ikke kan settes høyere enn default (hvis ikke jeg har lest feil).

Jo, CPU'en krever pc3200-ram. Legg i et par hundre ekstra og kjøp et 1024MB dual kit fra TwinMos.

Lenke til kommentar
lurer litt på noe av det samme.

 

hva har mest å si, antall mb eller hastigheten den kjører i ?

 

vet det er umulig å generalisere et så vanskelig spørsmål, men kan noen prøve å få meg til å forstå hvor viktig hastigheten er i forhold til antall mb ?

 

På forhånd takk :D

Det er umulig å svare på uten å vite hva du skal bruke det til. Driver du feks med videoredigering er ant MB ram viktigst, mens i spill vil det være bedre med 512 ram som er raskere (noen spill drar kanskje bedre nytte av 1024 ram, feks doom3?). Husk at timings også har litt å si for den totale ytelsen.

Lenke til kommentar

På systemer som kan kjøre FSB og ram på ulike hastigheter så er det ikke tvil om at tunge aplikasjoner trives bedre med 1024Mb P2700 ram en 512Mb PC3200 ram.

Lettere windows aplikasjoner er raskere med 512Mb PC3200 ram med lave timinger.

Men så kommer det store spørsmålet hvem bruker sin hardt overklokkede maskin til bare å skrive brev med.

Regner med at de fleste hær på forumet bruker maskina si på tunge spill så mye ram skader aldri, selv om den ikke går på optimal hastighet.

 

Alt dette dersom systemet kan kjøre minnet usynkront med FSB!

Lenke til kommentar

Det er umulig å svare på uten å vite hva du skal bruke det til. Driver du feks med videoredigering er ant MB ram viktigst, mens i spill vil det være bedre med 512 ram som er raskere (noen spill drar kanskje bedre nytte av 1024 ram, feks doom3?). Husk at timings også har litt å si for den totale ytelsen.

 

spill, f.eks cs, film, og generell bruk.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Det er veldig godt mulig å kjøre et AMD64-system med PC2700-minne. Men da må man kjøre CPU/minne asynkront, som gir et lite ytelsestap mot å ha det synkront. 1024MB PC2700 gir nok mer ytelse enn 512MB PC3200.

 

Men skulle jeg valgt, hadde jeg aldri kjøpt PC2700-minne i det hele tatt. Det er praktisk talt ingen prisforskjell opp til PC3200 og totalt unødvendig i mine øyne. Samme om jeg skulle hatt det til en 1GHz Duron, jeg hadde valgt PC3200, for å kunne bruke minnet i en annen maskin senere, og ved oppgraderinger.

 

Kjøp 512MB PC3200 nå, og oppgrader med 512MB til senere når du får råd, hvis det er penger det står om.

 

Hvilke brikker hadde du tenkt på forresten? Jeg er ganske sikker på at du får 1024MB PC3200/PC2700 til omtrent samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...