Gå til innhold

"kjøpte" en lcd i bruktmarked her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor kan ikke hw.no reagere og lete opp ipnr hans eller er de helt handlingslamma?  :thumbdown:

De har tross alt intet ansvar for slikt. Trådstarter kunne kanskje sendt en pm til de det måtte angå.

Eller har jeg øks og bor ganske nærme Møllenberg. Sambo#1 har hagle. Hehehe.

(hvis noen skulle misforstå: dette ^ er en spøk)

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

virker som det hele er ganske godt planlagt av vedkommende

iallefall.

vert kjekt å vite hvor mangen andre som er lurt av han.

mob nummer han brukte var : 97970622 og konto nummer:42000260910.

og navnet svein hansen i horten.

er jo ganske mangen som bare dropper saken

og "glemmer" alt.

Endret av rmartin
Lenke til kommentar
Forhåndsbetaling =  teh :no:

Postoppkrav burde det ha vært.

Postoppkrav blir vel på en måte det samme som forhåndsbetaling? Man får jo uansett ikke vite hva som ligger inni pakken før man har betalt for den? Har hørt om flere som har mottatt pakker fylt med avfall i stedet for varen de ble lovet.

Vel, det er ofte Posten faktisk tar affære hvis man åpner pakken på kontoret og den ikke inneholder det man har bestilt. Er vel noen tilfeller det har skjedd såvidt jeg husker å ha lest. Med forhåndsbetaling så gir man jo fra seg pengene uten å få noe rett tilbake i hånda, da stiller man jo litt dårligere.

Lenke til kommentar

Det eneste som er sikkert, er at en eventuell anmeldelse vil bli henlagt umiddelbart, eller kort tid senere - hvis du i det hele tatt får anmeldt saken.

Politiet har ikke ressurser til å gjøre noe med det, og det er surt. Selv har jeg opplevd å bli presset av veien, E18, (!) av en trailer som kjørte som om faen sjøl var i hælene. Har 4WD, så kom meg opp på veien igjen, selv om det var skade på bilen, og kjørte etter for å få nummeret på traileren. Ringte snuten, men de hadde bare 2 biler i hele distriktet, og begge var opptatt med noe annet svada, så de kunne ikke komme i det hele tatt. De ba meg følge etter, og så skulle de ringe tilbake når de kunne assistere meg. Det gjorde de ikke.

Så selv om man nesten blir drept etter veien, så får man ikke hjelp.

Har selv anmeldt nettsvindel for ca. 6 mnd siden, det var et svare strev bare å få anmeldt den saken - fikk beskjed om å komme tilbake 2 uker senere da jeg var innom politistasjonen!!!!! De "hadde ikke tid".... Men saken er antageligvis henlagt, jeg har ikke hørt noe mer om den.

Beklageligvis er det eneste som nytter, å ta saken i egne hender, gjerne med et balltre eller hammer. Fysisk avstraffelse er noe svindlere/tjuvradder husker i lang tid, men en anmeldelse driter de i - det forandrer ingenting, fordi de kan likevel holde på som før.

PS: Dette er ingen oppfordring til vold... hehe

Endret av jendor
Lenke til kommentar

IP-adressen som "Svein Hansen" har brukt for å legge inn annonser tilhører sannsynligvis en av NTNU's datamaskiner i Trondheim. IP-adressen er sendt til rmartin slik at dette kan legges ved evt. anmeldelse.

Kontonummeret som er oppgitt tilhører sannsynligvis en kunde i Sparebank 1 Midt-Norge. Ut i fra kontonummeret bør det være en enkel sak å finne informasjon om hvem vedkommende er.

Vil også anbefale alle om å handle brukt datautstyr "face-to-face" eller via postoppkrav. Dersom man velger en løsning med forhåndsbetaling bør man sikre seg essensiell informasjon om vedkommende, deriblant bostedsadresse, korrekt telefonnummer og ikke minst fullstendig navn.

Postoppkrav koster 56,- (i tillegg til porto som man uansett må betale), og dersom kjøper og selger deler denne utgiften er det et rimelig alternativ til å bli lurt. Åpne pakken når du henter den på postkontoret for å forsikre deg om at innholdet er som avtalt.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
IP-adressen som "Svein Hansen" har brukt for å legge inn annonser tilhører sannsynligvis en av NTNU's datamaskiner i Trondheim. IP-adressen er sendt til rmartin slik at dette kan legges ved evt. anmeldelse.

Kontonummeret som er oppgitt tilhører sannsynligvis en kunde i Sparebank 1 Midt-Norge. Ut i fra kontonummeret bør det være en enkel sak å finne informasjon om hvem vedkommende er.

Vil også anbefale alle om å handle brukt datautstyr "face-to-face" eller via postoppkrav. Dersom man velger en løsning med forhåndsbetaling bør man sikre seg essensiell informasjon om vedkommende, deriblant bostedsadresse, korrekt telefonnummer og ikke minst fullstendig navn.

Postoppkrav koster 56,- (i tillegg til porto som man uansett må betale), og dersom kjøper og selger deler denne utgiften er det et rimelig alternativ til å bli lurt. Åpne pakken når du henter den på postkontoret for å forsikre deg om at innholdet er som avtalt.

Mvh,

Amund

Gir du meg de to første settene av siffer (dvs de 6 første), så kan jeg si deg om det er ntnu. Ellers oppfordrer jeg deg til å ta kontakt med orakeltjenesten på ntnu, de vet hvilke ipadresser som tilhører hvilken maskin, eller kan i det minste finne ut av det.

AtW

Lenke til kommentar

Hei.

Anbefaler å ta videre "etterforskning" per PM og mail slik at vedkommende dere er etter ikke får alt for mye info om hva dere holder på med. :)

Når det dreier seg om IP adresse så er det viktig å huske på at de aller fleste moderne OS gir mulighet for IP-spoofing, og dermed gitt uttrykk for at han befinner seg en annen plass enn det han egentlig gjør. Konto i SMN kan være med å underbygge dette skalkeskjulet. Ville derfor ha fortsatt etterforskningen på flere fronter men kontaktet SMN og Orakeltjenesten ved NTNU ([email protected]) parallellt med å sjekke ut andre spor.

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Postoppkrav koster 56,- (i tillegg til porto som man uansett må betale), og dersom kjøper og selger deler denne utgiften er det et rimelig alternativ til å bli lurt. Åpne pakken når du henter den på postkontoret  for å forsikre deg om at innholdet er som avtalt.

Mvh,

Amund

Gir du meg de to første settene av siffer (dvs de 6 første), så kan jeg si deg om det er ntnu. Ellers oppfordrer jeg deg til å ta kontakt med orakeltjenesten på ntnu, de vet hvilke ipadresser som tilhører hvilken maskin, eller kan i det minste finne ut av det.

AtW

Du kan sikkert også prate med ITEA. De vil til en hver tid vite hvem som sitter på hvilke IP-addresse. Om denne fyren bor på en hybel vet de hvilke studby, og da prater de med nettansvarlig på den aktuelle studentbyen og så får man vite hvor han bor, om han sitter på skolen vet de hvem det er fordi man må logge seg på.

Tror han vil bli kastet på hue og ræva ut av NTNU nettet om du tar denne saken til dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...