Gå til innhold

"kjøpte" en lcd i bruktmarked her.

Anbefalte innlegg

Rart. Hvis han sa at den var solgt, så... Han kunne jo oppgitt kontonummer til deg også, og "loppet" deg for penger. Rart at han sa den var solgt...

men jeg skule hente da.så kansje det ikke var så rart alikvel

Endret av nosto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann..

takker for all oppmerksomheten dette får,

det er utrolig surt og bli lurt.

jeg har prøvd å ringe personen, alltid avslått tlf.

han har heller ikke svart meg på mail eller sms.

Vis han har sagt at den er solgt vet vi iallefall at han ikke

har mistet telefon eller har datatrøbbel å skylde på.

har handlet ganske mye på bruktmarked /qxl tidligere og betalt forskudd

uten problem. og ofte ventet 2-3 uker på pakken, litt sent men det er ok så lenge

du får tilbakemelding om pakken blir sendt eller om andre problem.

Lenke til kommentar

Hei. For å gjøre saken enkel.

Anmeld saken dersom skjermen ikke kommer i løpet av et par dager.

Du har tross alt kontonummeret hans, mailer der avtalen står skrevet (skriftlig avtale) ? (eller kanskje det var kun SMS?)

I allefall er det ikke mulig å få uregistrerte bank kontoer her i landet.

Det du trenger er anmelde det, og når du anmelder det, legger du med en bank kvittering av overførslen. Da er det en lett sak for politiet og finne ut hvem som har mottatt pengene. Og den saken burde ikke ta altfor lang tid.

bremnesx

Lenke til kommentar
Jeg har dårlig erfaring andre veien: Å sende varer uten forhåndsbetaling.

Sendte fra meg 4 godt brukte SCSI-disker + eksternt SCSI-kabinett til en verdi av totalt ca 1500 kr på den tiden. Fyren svarte meg på mail hele tiden men sendte aldri penger. Sa alltid "har dårlig råd nå, sender de snart".

Err. Du sendte ikke engang i oppkrav? oO

Skulle få noe hardware med samme verdi i bytte.. skulle spare osv... Idiotisk av meg! :blush: Jaja, jeg har i hvertfall lært :hrm:

Lenke til kommentar

da har vi funnet ut nummer og adresse til denne personen!

det nummer som han brukte var "hemmelig"

er ikke fra halden. men bor i haldensgt i trondhjem.

litt avstand det da:)

Har nå sendt melding til vedkommende om jeg vet hvem han er.

om forventer pengene tilbake ellers blir det politi.

eneste er at kontonummer stammer fra en annen igjen.

sikkert en kompis.

Endret av rmartin
Lenke til kommentar
alt jeg sleger selger jeg ved forskuds betaling og bruker nesten bestandig betale på forskud og har aldrig oplevd none problemer . noen er bare uheldig

Samme gjør jeg, jeg har aldri kjøpt noe som helst på bruktmarked.no men solgt en god del der. Jeg forlanger forskuddsbetaling etter at jeg opplevde flere ganger ved å sende varen i postoppkrav at den ikke ble hentet på postkontoret av kjøper og at jeg fikk varen i retur, dermed var oppkravsportoen tapt, slikt blir en lei av og.

Mvh.

Tian

Lenke til kommentar

hei.

nå pratet jeg med hun telefon nummer var registrert på.

hun hadde nettopp mottat brev om ny registrering av abb i hennes navn

uten at det stemte. hun skulle anmelde forholdet i morgen.

blir en stor sak utav dette.

kontonummer navn stemmer ikke med det navnet som er registert på

telefon, så tror på henne og.

+ at han jeg snakket med snakket østlands dialekt! og ikke trønder.

++ Er det mulig noen her inne kan sjekke hvor i landet denne annonsen kommer i fra??? via ip adr?

Lenke til kommentar
nå pratet jeg med hun telefon nummer var registrert på.

hun hadde nettopp mottat brev om ny registrering av abb i hennes navn uten at det stemte. hun skulle anmelde forholdet i morgen.

Ved nyregistrering så har operatørene et slingringsmonn på noen dager (3?) fra de aktiverer abbonementet til de krever registreringen gjennomført. Hvis registreringen ikke er gjennomført stenges abb. Det er nok forklaringen på at det er opptatt hele tiden.

Fyren vet tydeligvis hva han driver med siden han har planlagt og timet dette med kjøpet av abb i forhold til å legge ut fristende lokkeannonser. Trolig driver han i stor stil med dette. Anbefalingen min er å anmelde nå om du ikke har gjort det allerede. Hvis det stemmer at han er en storsvindler så er det stor sansynlighet for at politiet fatt i saken og tauer han inn. Selv om han skulle være en småsvindler og politiet henlegger saken så har du i hverfall bidratt til å få ned mørketallene, av ikke anmelte saker, slik at politiet får bedre oversikt over omfanget og kan prioritere ressurser og tiltak deretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...