Gå til innhold

"kjøpte" en lcd i bruktmarked her.

Anbefalte innlegg

Politiet kan gjøre veldig lite med en slik sak som dette vil jeg tro.

Du kan nok skrive til advokat, så sender de saken til forliksråd.

Så tar det noen mnd, så må begge stille i råd (om en part ikke møter, så drøyer saken en mnd, hvor parten kan klage).

Hvis begge parter møter så forklarer begge seg i saken, bevis fremlegges.

Så tar det en stund for dem å finne ut hva som skjedde, hvem som har rett.

Såååååååååååååå, om du "vinner" må du gå til "nemdsmannen/lendsmannen?" i kommunen, sååå må han få rompa i gir, å få inn pengene til deg.

Har akkurat vert igjennom det samme med en bil. Solgte bilen i FEBRUAR!, og saken er ennå ikke utav verden.

Så mitt råd. Om du er blitt lurt så smør deg med tålmodighet. Ting Tar Tid når man må bruke kommune/stat til noe.

PS: politiet er nesten maktesløse i en slik sak, de sa jeg måtte kontakte advokat.

<--- hater norge og svina :thumbdown:

skriveleif, sikkert MANGE igjen

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat av meg betalt 10 000kr i forskudd på noen "billige" mobiler en gang, via en "Norsk" internett side. De kom aldri, og han som solgte de sulle engentilg bo i Oslo. Men så viste det seg at han bodde på andre sida a jorda.(husker ikke helt hvor)

(noen dager etter han bestilte, var sida vekk)

Han politi annmelde selger, men det hjalp ikke stort. Tor nå det er ca 2-3 år siden.

En annen kamerat av han bestilte også fra samme side men "bare" for 6 tusen.

Så vis det er en som er ute etter å svindle, er nok penga tapt ja. :no:

"Betal aldri forskudd uten å sjekke selger sikkelig opp først) ;)

Lenke til kommentar

er sikker på konto nummer er riktig, siden jeg fikk det fra sms.

så det er dobbel sjekket. fant noen raya johnsen i stjørdal på gulesider.

så stod det rayan på konto utskriften min.

har sendt sms til alle svein hansen i horten å ingen av de kjente til saken.

fra raya johnsen nummer fekk jeg ikke svar!!! så skal ringe fra et annet nummer i kveld.

er sure "penger" å miste

Endret av rmartin
Lenke til kommentar

Har HW.no registrert hvilke IP'r annonsene legges inn fra?

Har man IP kan man finne hvilken ISP som var brukt.

Gir man ISP IP og dato/klokkeslett kan de finne ut hvem som er juridisk ansvarlig for abbonementet som ble brukt.

Edit:

En som prøvde å svindle meg på e-bay i våres ble tatt på en skole i London. Han hadde sendt meg flere mailer fra forskjellige IP'r. Skolens logg viste hviken elev som var logget inn på de aktuelle maskinene i det aktuelle tidspunktet.

Jeg sjekket dette før penger ble sendt, og de opplysningne skolen hadde passet ikke med de opplysningen selge oppga. Han hadde også brukt skolens webserver til å fake en dhl webside, og kjøpt et domene som lignet på dhl sitt. Dette brukte han til å sende fake bekreftelse på at pakka var sendt.

Endret av petterg
Lenke til kommentar

Føler med deg, satte selv inn 1000.- kroner til en kar for å få kjøpt en billig mobil, gjorde ikkeno med det videre. Var litt flaut å bli lurt...

Kansje vi kan spamme han med sms? Nummer har vi jo.... :yes:

Eller så var det jo ett lite hint om balltre og slikt.

Lenke til kommentar

Jeg har dårlig erfaring andre veien: Å sende varer uten forhåndsbetaling.

Sendte fra meg 4 godt brukte SCSI-disker + eksternt SCSI-kabinett til en verdi av totalt ca 1500 kr på den tiden. Fyren svarte meg på mail hele tiden men sendte aldri penger. Sa alltid "har dårlig råd nå, sender de snart". Utrolig irriterende. Mobilnummer og adresse var fake så det eneste holdepunktet jeg hadde var epostadressen. Etter iherdig mailing i lang tid ga jeg opp hele greia :angry:

Lenke til kommentar
hei, var en anonnse her som jeg slo til på. "SELGES: Nesten ny FLATSKJERM "

stod til 2000,-  jeg sende sms og han ringde meg, så fekk jeg konto nummer fra hans mobil via sms. satt inn pengene på fredag. så skulle han sende den på fredag.  Men etter jeg satt inn pengene så har jeg ikke fått tak på han verken ,via sms eller telefon.  telefonen er avslått.

er jeg blitt lurt??  noen som har erfaring med dette.

mvh rune

"Nå må du rrrroooaa deg krrrraftig ned".. :p

Du satte inn penger på fredag...Idag er det tirsdag..

Kanskje vente litt på at selger faktisk ser at penga er kommet inn på konto?

Til de som ikke liker forhåndsbetaling...og uttaler seg skråsikkert.. :thumbdown:

Pleier dere å sende varer til 1000-vis av kroner uten betaling?

Jada..oppkrav er en fin ting.. særlig når useriøse folk ikke gidder å hente det de har "kjøpt"..

Nei.. forhåndsbetaling *eller* fysisk overlevering vare/betaling er det eneste rette... synes nå jeg da... :p

er med på den

Lenke til kommentar
Svar sendt

Ditt svar til Svein Hansen er nå sendt. Hvis personen svarer innen 14 dager, vil vi varsle deg om at du har mottatt e-post, og samtidig sende deg URL (Web-adresse) til siden hvor du kan lese svaret.

får se hva han svarer..

EDIT: så i hans andre solgsannonse, der stod denne e-mailen oppgitt: [email protected]

Endret av datating
Lenke til kommentar
Jeg har dårlig erfaring andre veien: Å sende varer uten forhåndsbetaling.

Sendte fra meg 4 godt brukte SCSI-disker + eksternt SCSI-kabinett til en verdi av totalt ca 1500 kr på den tiden. Fyren svarte meg på mail hele tiden men sendte aldri penger. Sa alltid "har dårlig råd nå, sender de snart".

Err. Du sendte ikke engang i oppkrav? oO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...