Gå til innhold

"kjøpte" en lcd i bruktmarked her.

Anbefalte innlegg

hei, var en anonnse her som jeg slo til på. "SELGES: Nesten ny FLATSKJERM "

stod til 2000,- jeg sende sms og han ringde meg, så fekk jeg konto nummer fra hans mobil via sms. satt inn pengene på fredag. så skulle han sende den på fredag. Men etter jeg satt inn pengene så har jeg ikke fått tak på han verken ,via sms eller telefon. telefonen er avslått.

er jeg blitt lurt?? noen som har erfaring med dette.

mvh rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stod til 2000,- jeg sende sms og han ringde meg, så fekk jeg konto nummer fra hans mobil via sms. satt inn pengene på fredag. så skulle han sende den på fredag. Men etter jeg satt inn pengene så har jeg ikke fått tak på han verken ,via sms eller telefon. telefonen er avslått.

mvh rune

Hold deg langt unna forhåndsbetaling :hrm:

Lenke til kommentar

Flatskjerm brukes også om CRT med 'flatt' billedrør. Høres ut som du har handlet med en slask. Du bør ikke betale på forhånd, med mindre du har grunn til å stole på personen. Har du navnet hans/hennes, så kan du alltids prøve hjemstedstelefonnummeret.

Lenke til kommentar

Send ham en SMS hvor du gir ham en frist på f.eks. 2 dager på å levere/sende skjermen. Hvis ikke går du til politianmeldelse. Hold kravet enkelt.

Jeg har aldri gått med på konto-overføring av en usett skjerm, og uansett (så lenge det er snakk om forsendelse) heller brukt postoppkrav.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

mvh rune

"Nå må du rrrroooaa deg krrrraftig ned".. :p

Du satte inn penger på fredag...Idag er det tirsdag..

Kanskje vente litt på at selger faktisk ser at penga er kommet inn på konto?

Til de som ikke liker forhåndsbetaling...og uttaler seg skråsikkert.. :thumbdown:

Pleier dere å sende varer til 1000-vis av kroner uten betaling?

Jada..oppkrav er en fin ting.. særlig når useriøse folk ikke gidder å hente det de har "kjøpt"..

Nei.. forhåndsbetaling *eller* fysisk overlevering vare/betaling er det eneste rette... synes nå jeg da... :p

Lenke til kommentar

når vi hadde en muntlig avtale at han skulle sende meg pakke nummer på fredag.

og hans tlf er avslått etter dette blir en litt mistenksom. drøyer saken til fredag før jeg gjør noe mer. "politi"

er vel ingen andre he som har kjøpt fra han???

Lenke til kommentar
Til de som ikke liker forhåndsbetaling...og uttaler seg skråsikkert.. :thumbdown:

Pleier dere å sende varer til 1000-vis av kroner uten betaling?

Jeg er enig i poenget ditt. Jeg har brent meg en gang og det holder. Nå leverer jeg penger eller varer før byttet faktisk finner sted. Dvs. jeg aksepterer at andre vil forhåndsbetale til meg, men forhåndsbetaler aldri noe selv. Det beste er selvfølgelig å finne en kjøper lokalt slik at man slipper både frakt og kan møtes for samtidig utveklsling av penger/varer.

Vel, prinsippfastheten gjelder i hvertfall de jeg ikke kjenner personlig fra før. Venner stoler jeg på og kan sende ting på forhånd.

Ellers: Litt mer tolmodighet skader ikke. Prøv hardere med å få kontakt. Prøv å finn hjemmetelefon, hjemmeside med mer info etc. Du bør ikke anmelde noe før du tidligst kan forvente å få varen i posten. Du mister ikke noe "klagerett" om du venter en fornuftig tid på pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...